Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

waar kopen ik deze frees?

geimpregneerd tuinhout blokhut 20.jpg
    ik ben opzoek naar een frees waarmee ik dit profiel kan frezen.
    waar moet ik op zoeken of waar kan ik deze kopen?

Athanor
    Guest
    Zoek je een bovenfreesje of een freesmessen voor een spilfrees?

Fons

ik ben opzoek naar een bovenfreesje.

Athanor
    Guest
    Ik heb even in de Titman catalogus gekeken, maar kan deze niet vinden. Wat maakt dat je dit specifieke veer en groef freesje zoekt?

Fons

20140316_131128.jpg
    nog even voor de zekerheid gekeken maar het blijkt dat mij tuinhuisje net weer een ander profiel heeft. ik dacht dat het allemaal het zelfde was maar niet dus. stom van mij.
    ik ben dus opzoek naar een freesje voor mijn bovenfrees waarmee ik dit profiel kan maken van de afbeelding met de rode planken.

@athanor ik wil ben opzoek naar dit freesje omdat het aan moet sluiten op het bestaande profiel van mijn tuinhuisje.

of moet het met een groeffrees en een fasefrees en een sponningfrees?

Moet je er veel frezen ? Een dergelijke contraprofielfrees zijn best pittig geprijst namelijk.
    Hier heb je bijvoorbeeld een messing/groeffrees, je zult hierna alleen het verstek nog moeten aanbrengen.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Ik zou het met gewone frezen in meerdere stappen maken afhankelijk van de hoeveelheid dan toch, het enige dat je van buiten zal zien is de schuine kant. Dit soort frezen voor de bovenfrees is niet courant, anders moet je gaan voor freeskoppen op de toupie die je kan instellen maar dan zit je boven €600 voor de kop.

Ook al gekeken naar standaard tong en groef planken? Als de schuine kant daarop kleiner is maak je hem wat groter, en als hij te groot is schaaf je de planken wat dunner.

Athanor
    Guest
    Op pag. 46 van de Titman catalogus vind je een dergelijke freesset, maar die is erg duur, een professionele set. Volgens mij is die wel goedkoper van andere merken te kopen.

Fons

Is deze frees misschien iets? Zo ja dan is de frees HIER voordeliger

Een groeffrees en een verstelbare (haakse) freeskop kan ideaal zijn. Inlaats van een groeffrees kunnen er ook zaagjes van dezelfde diameter op elkaar geplaatst worden.
    Het voordeel van zo'n verstelbare freeskop is dat je gradaties kunt instellen voor ander dergelijk werk.
    Natuurlijk is het een investering. Waar je het moet kopen, kan ik je niet aanprijzen omdat ik niet van Nederland ben.
    Ik hoop dat je wat hebt aan mijn info.
    afschuin_frees.jpg474_668_fz_694_001_30.jpg

Forum Rechten