Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 55

Hammer A326 impressie

Op verzoek, bijgaand een link naar een korte impressie van m'n Hammer A326 vlak/vandikte bank met SilentPower schaafas:
    http://youtu.be/aaT0pnU9rlU

Athanor
    Guest
    Mooi impressie! Leuk dat je die gemaakt hebt.

Fons

P.S. Wel de beschermkap van de schaafas gebruiken hoor

Strakke machine maar op slippers in je werkplaats kan echt niet.

@ Fons: dank; en ja, "normaal" gebruik ik de beschermkap wel (meestal...)

@ Huib: dit zijn veiligheidsslippers hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinker55 Bekijk Berichten

Deze bedoel je?

images.jpg

Die heb ik ook, daar kan je al eens wat op laten vallen hoor, en nog lekker uit hout ook. Alleen jammer dat je er in België bijna niet meer aan kan geraken.
    Sucking at something is the first step towards being sorta good at something.

Wat een DOT ik wil ook hebben !!!!

Jammer dat je er niets bij vertelde want dat zou een goede indruk geven van de "herrie" die het maakt ,volgens mij kan je gewoon met elkaar praten zonder je stem te moeten verheffen .
    En als ik het goede hoorde maakt de stofafzuiging meer lawaai dan het hammertje dus snel kijken naar een silent afzuigertje ;-) !!!!!!!
    Laatst gewijzigd door rendew; 16-03-14 om 12:01. Reden: spelling

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Mijn Felder 410mm komt volgende week, het geluid was vooral de doorslaggever ivm de de spiraal as, en het kunnen wisselen/draaien van beschadigde mesjes. Op mijn huidige ben ik er weer in geslaagd om de messen te beschadigen een week na het slijpen.

De grote onbekende zal zijn op lange termijn hoe makkelijk het zal zijn om ze te wisselen ivm hars opstapeling, het Felder hars oplosmiddel kan ik je in ieder geval aanraden.
    Op mijn Robland gebruik ik de schaafbescherming niet want het zit altijd in de weg en is niet erg doordacht of praktisch, op school hadden ze een duur syteem bijgeplaatst maar dat wel praktisch was, dat ging moeiteloos omhoog of opzij en stak opzij niet uit. Ik ga zien of die op de felder mij wel bevalt, of anders iets bedenken of investeren in een fatsoenlijke kap.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rendew Bekijk Berichten
    En als ik het goede hoorde maakt de stofafzuiging meer lawaai dan het hammertje dus snel kijken naar een silent afzuigertje ;-) !!!!!!!
    Heb ik bij felder kunnen merken, als je niet schaaft en de afzuigen aan hebt staan dan maakt de lucht verplaatsing meer geluid dan de machine. Ze vertelden dat sommigen een lamp bij de machine plaatsen die brand wanneer ze draait om ongevallen te vermijden. Want je kan het niet zien of horen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinker55 Bekijk Berichten
    Val door de mand. Mijn materiaal kennis is niet optimaal moet nodig bijgeschaafd worden. Normaal schaaf je er wat van af.

In mijn zoektocht naar een vlak vandiktebank uiteindelijk ook bij de felder group en zodra er ruimte beschikbaar is dan staat deze boven aan. Prijs technisch vind ik het een sterk product. Weet niet of ze soms in de aanbieding komen maar ga het zeker volgen.

Mooie machine ! Wordt ik weer zo hebberig van... Door wat tegenvallers staat de bankrekening (en mijn vrouw...) momenteel geen enkele investering meer toe Voordeel: kan ik wel lekker vaak en lang dromen over mijn - steeds langer wordende - wensenlijst...
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Forum Rechten