Hulp gevraagd bij ontwerp dressoir

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Interessant draadje. Hier zit duidelijk een spanningsveld tussen stijl, kleurgebruik en... smaak. Over die laatste valt niet (of juist enorm veel...) te twisten; maar of je ooit eruit komt... ;)

Over die eerste twee (stijl en kleurgebruik) valt wel wat te zeggen. Ik persoonlijk zou juist wél de stijlelementen van de keuken laten terugkomen. Je kunt van mening zijn dat het saai wordt. Maar - maar aan de andere kant - geeft het wel meer eenheid en daarmee een rustiger beeld in huis. Als je allerlei stijlen gaat toepassen valt de harmonie weg en wordt het beeld van je woning eerder onrustig en daardoor "rommelig". Tenzij je dat juist wilt...

Lastiger wordt het voor wat betreft het kleurgebruik. In eerste instantie is het héél belangrijk is dat de styliste luistert naar jullie (ja ja, ook die van je partner... :rolleyes:) wensen voor wat betreft kleurgebruik, stijl en smaak. Zij kan iets "not-done" vinden, maar waar wordt dat door gevoed? Even heel zwart-wit: is dat haar eigen smaak die zij jullie koste-wat-het-kost wil opdringen of...??

Als ik naar de foto's kijk, dan zou ik zo op het eerste gezicht een combinatie van de stijl van de keuken met de warme gloed van Europeesch eiken wel aanbevelen. De kleur van eiken matcht m.i. ook heel goed met grijstinten, aarde- en/of natuurkleuren (zoals olijfgroen). Ik ben van mening dat dat beter past dan een dressoirkast die qua styling anders is dan de keuken.

Maar goed, veel van het bovenstaande is gebaseerd op - inderdaad - mijn smaak én hetgeen je schrijft en qua foto's aanlevert. Heel veel succes met de voortgang van je project(en).


Heel erg bedankt voor jou reactie! Echt, mannen, het is heel leuk dat jullie uw ervaringen willen delen! Je bent al de eerste niet die richting het (europees) eiken gaat, ik vind het ook het mooist en ... de madam heeft deze namiddag ook goedkeuring gegeven... er is dus licht aan het einde van de tunnel.

Ik zou alles in kwartier-eiken uitvoeren om een fijnere tekening te bekomen en zo een 'modernere' look te bekomen en een rustiger geheel, wat denken jullie ervan?

De look tot nu toe in gedachten (dankzij jullie reacties): deuren stijl idem keuken, lades gewoon recht, deuren en lades vallen binnen de kader, geen infrezingen in de stijlen, bovenkant plint en rand van het bovenblad afgewerkt met een papegaaibek (met holle radiusfrees denk ik dat het genoemd word), uitspringen boven de plint tot tegen de muur, kwartier eiken voor fijne tekening...
Hehehe, het begint al aardig vorm te krijgen!!!!

Reacties en tips steeds welkom!!!!

gr seb
 

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Europees Eikenhout heeft mergstralen, die je bij kwartiers gezaagd hout open zaagd, deze noemen ze spiegels.(google maar eens op spiegels eikenhout, dan zie je wat ik bedoel)
Ik vind dit heel mooi, maar het is wel wat drukker.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.