tussenliggende kleppen

hummes

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
49
0
Zutphen
hoi
ik ben nieuw hier ,en gelijk een vraag .
Ik wil een kast maken met tussen liggende kleppen die naar beneden gaan ,ook nog greeploos:)
ik heb al flink rondgekeken maar ik kan zo niets vinden ,
heeft iemand een idee?hoe ik dit kan doen ,potscharnieren wil ik eigenlijk niet ,ivm ruimte verlies .

gr Hummes .
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
gewoon scharnier?

Bedoel je dat de kastdeurtjes (kleppen) niet zijdelings, maar naar beneden draaien?

Daarbij moeten de deurtjes (kleppen) tussenliggend zijn, wil dat zeggen dat je de rand van de kast, zowel boven/onder nog ziet?

Schetsje?
 

hummes

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
49
0
Zutphen
ja de randen van de kast wil ik in het zicht houden ,want die zijn 30 dik ,ze moeten inderdaad naar beneden klappen .

gr Hummes
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Google maar eens op klepscharnier, veel keuze. Het eea hangt af van wat je wilt, hoe zwaar de klep zal zijn en/of je de klep vast moet houden of dat deze "automatisch" opent. Zo kun je bijvoorbeeld werken met een remfunctie zoals deze. Is veiliger ivm hetgeen er onder de klep staat of zit en wanneer je per ongeluk de klep los zou laten dan breekt 'ie niet uit de kast.
 

hummes

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
49
0
Zutphen
Ja keuze zat ,maar geen mooie oplossing om de kleppen tussen liggend te krijgen .ik denk dat ik toch op,potscharnieren uitkom,en de klep met Puch to open systeem ,die je voor greeploze deuren gebruikt , te voorzien.
zodat je de kleppen met de hand naar beneden begeleid ,met een klepschaar met rem .

gr hummes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.