Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

tussenliggende kleppen

hoi
    ik ben nieuw hier ,en gelijk een vraag .
    Ik wil een kast maken met tussen liggende kleppen die naar beneden gaan ,ook nog greeploos
    ik heb al flink rondgekeken maar ik kan zo niets vinden ,
    heeft iemand een idee?hoe ik dit kan doen ,potscharnieren wil ik eigenlijk niet ,ivm ruimte verlies .

gr Hummes .

gewoon scharnier?

Bedoel je dat de kastdeurtjes (kleppen) niet zijdelings, maar naar beneden draaien?

Daarbij moeten de deurtjes (kleppen) tussenliggend zijn, wil dat zeggen dat je de rand van de kast, zowel boven/onder nog ziet?

Schetsje?

ja de randen van de kast wil ik in het zicht houden ,want die zijn 30 dik ,ze moeten inderdaad naar beneden klappen .

gr Hummes

Google maar eens op klepscharnier, veel keuze. Het eea hangt af van wat je wilt, hoe zwaar de klep zal zijn en/of je de klep vast moet houden of dat deze "automatisch" opent. Zo kun je bijvoorbeeld werken met een remfunctie zoals deze. Is veiliger ivm hetgeen er onder de klep staat of zit en wanneer je per ongeluk de klep los zou laten dan breekt 'ie niet uit de kast.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Ja keuze zat ,maar geen mooie oplossing om de kleppen tussen liggend te krijgen .ik denk dat ik toch op,potscharnieren uitkom,en de klep met Puch to open systeem ,die je voor greeploze deuren gebruikt , te voorzien.
    zodat je de kleppen met de hand naar beneden begeleid ,met een klepschaar met rem .

gr hummes

Forum Rechten