Mijn eerste eenvoudige werkstukje :-)

marcomatt

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
55
0
Den Haag (ZH)
Mijn vrouw wil graag voerbakken voor de honden (standaards) nu heeft zij metalen bakken gekocht en aan mij gevraagd om er iets omheen te timmeren.
Ik heb even in google sketchup zitten rommelen en is er dit uitgekomen:

Ik wil alles maken van "sloophout" en ga het met duvels of hoe die houten pennen mogen heten in elkaar knutselen.
Als de bakken af zijn zal ik nog een foto plaatsen.

Gr Marco
Schermafbeelding 2014-03-14 om 15.20.34.jpg
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Leuk eerste projectje, succes! Zorg je wel dat je alle voer dat erin valt er weer makkelijk uit kunt halen? Dus bodem weglaten of bovenkant verwijderbaar maken.
 

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Ik kan de maten niet zien, maar als je van het onderste deel een la maakt of iets dergelijks, dan zou je daarin je voorraad hondevoer kunnen doen. Dat lijkt me makkelijk met voer pakken.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Handig en leuk om te maken. Maak ze niet te hoog, de meeste honden eten het liefst laag. Ik maak ze zo:

SAM_2654.jpg

Zoals alles bij ons thuis moet Coco, onze Syberische Jatkat, de werken goedkeuren.

De pootjes in de zijkanten worden uitgezaagd met een figuurzaag, wel wat werk maar het verkoopt goed :D Inderdaad geen bodem er in doen en zorg er voor dat het goed schoon te houden is. Ik doe over de verf nog twee lagen matte lak, das goed schoon te houden.

Succes!!

Groet, Rob.

PS: zorg voor een redelijk strakke passing van de voerbakken in de ronding. Als het te ruim is rammelt het nogal tijdens het eten :mad:
 
Laatst bewerkt:

marcomatt

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
55
0
Den Haag (ZH)
Heckemann, wat een boel handige tips,

Qua hoogte ben ik misschien wat eigenwijs maar ik heb een tervuerenseherder en die is nogal groot, wij denken dat 28 cm niet te hoog zal zijn.

Wat betreft mattelak dit ga ik zeker doen. ik maak de bak van "sloophout" en ga het dan whitewashen nu ga ik er daarna dan nog overheen met een matte lak, inderdaad handig met schoonmaken.

Van wat voor materiaal maak jij die bakken/kisten ?
 
Laatst bewerkt:

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
ja klopt ik denk ook dat ik er geen la in ga maken :)
mijn herdertje is inderdaad een slimmerik hahaha
Bekijk bijlage 14562

Wow, wat een mooi koppie.... 28 cm is zeker niet te hoog voor een herder, maar de tekening oogt hoger, vandaar mijn opmerking. Ik maak de bakken op wens van de afnemer uit 28mm vuren (geschaafde steigerplank) of 18mm multiplex (wat er aan goede kwaliteit in de aanbieding is). Ik heb er ook wel gemaakt uit betonplex, smoelt stoer, zeker in combinatie met RVS beslag!

Laatste tip: zet er stroeve rubberen dopjes onder. Anders loopt je hond met bak en al door de kamer, althans op een gladde vloer (en dan bedoel ik alles behalve tapijt ;) )

Groet, Rob.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Een vriend van mij heeft ook 2 enorme honden......Hij wilde graag ook een stevige geheel voor de etensbakken...Dit gaan we maken uit eikenhout....Netjes aflakken en de honden hebben een chique plek om van te eten !!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.