oude zaagtafel

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ben al een tijdje op zoek naar een "kleine" robuste zaagtafel. Nu viel mijn oog op deze stokvis misschien wel nederlands fabrikaat en we moeten onze eigen economie steunen :D:D .Hier het linkje naar marktplaats http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...ccf514b11788e5504db095&previousAction=asqSent

Nu mijn vraag is dit een van de onverwoestbare machine's? Of zitten er veel haken en ogen aan. De motor wil ik vervagen /ombouwen naar een 230v uitvoering.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Niet alleen oerdegelijk maar ook een stuk Nederlandse industriële geschiedenis van dit in oorsprong in Rotterdam gevestigde bedrijf. Later ook grote belangen in van der Heem met merken als Erres. Als ik er plaats voor had dan geen seconde twijfel om te kopen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Nou ik heb hem nog lang niet. Allereerst is de maat heel belangrijk anders past de machine of ik niet in de schuur. Bovendien staat ie aan de andere kant van het land 360 km heen en terug. Het ding weegt nog zwaarder dan ik.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Nou ik heb hem nog lang niet. Allereerst is de maat heel belangrijk anders past de machine of ik niet in de schuur. Bovendien staat ie aan de andere kant van het land 360 km heen en terug. Het ding weegt nog zwaarder dan ik.

Als je gevoel zegt dat je de machine graag wilt hebben, zou ik in ieder geval wat betreft het vervoer geen breekpunt laten zijn. Ik heb eergisteren een oude vlakslijpmachine aangekocht die ook verschrikkelijk zwaar is, en die staat in zuid westBrabant. Ik ben nu het logistieke plan aan het bedenken ;-). Maar dat ie door jouw deur moet passen en in jouw schur, dat is uiteraard wel doorslaggevend.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ben ik nu gek of zie ik op de 2e foto gewoon een 220V stekker terwijl er in de advertentie krachtstroom staat? Zit wel nog wat opknap werk aan maar volgens mij is het een mooi kompakte zware tafel perfect voor schulpwerk die wel door een deur past. Grootste probleem van deze bak is mijn inziens de krachtstroom en wellicht als je hobby ruimte ergens op een etage is die alleen met trappen bereikbaar is....
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
De motor wil ik vervagen /ombouwen naar een 230v uitvoering.
Heb je al eens onderzocht wat het zal gaan kosten om 400 volt aan te leggen bij je ?
De maandelijkse "vastrecht" kosten worden er niet duurder van, alleen de aanleg kost wat.

Maar dan heb je ook ineens veel meer keus qua machine`s, spul op 400v is vaak tweedehands nog goedkoper ook nog.
Vanuit mijn ouderlijk huis was ik altijd al krachtstroom gewend, volgens mij had zo`n beetje iedereen bij ons in de straat dat.
Dus toen ik een paar jaar geleden een nieuw huis liet bouwen voor mij zelf, was voor mij de keus niet moeilijk, daar moest ook 400V in.
De groepenkast was geloof ik €100 duurder, verder was de aanleg door de netbeheerder (enexis) even duur als zonder krachtstroom.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb thuis al een krachtstroom groep. Deze moet ik "alleen" nog even naar mijn schuurtje brengen. Daar zit nu net het probleem ik pas moeilijk meer onder de grond. Maar ook dat is oplosbaar( zes maanden water en brood). Het grootste probleem is past ie door de deur? En als de machine meer als 250 kilo weegt ga ik het ook heroverwegen. Hij moet eerst een tijdje ergens anders staan dus twee keer vervoeren en de tweede keer zelf.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ben ik nu gek of zie ik op de 2e foto gewoon een 220V stekker terwijl er in de advertentie krachtstroom staat? Zit wel nog wat opknap werk aan maar volgens mij is het een mooi kompakte zware tafel perfect voor schulpwerk die wel door een deur past. Grootste probleem van deze bak is mijn inziens de krachtstroom en wellicht als je hobby ruimte ergens op een etage is die alleen met trappen bereikbaar is....

Zuma schets is wat voor opknapwerk behoudens schoonmaken van de trapeziumspindels?
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Als ik de foto zo bekijk vallen de afmetingen nog wel mee, ter referentie: er ligt een neuswiel van een aanhanger op de grond naast de zaag.
Het gewicht zal wel aanzienlijk zijn denk ik met dat massieve blad.
Als je nu al krachtstroom in je huis hebt, had ik zelf niet getwijfeld om het door te trekken naar de schuur.
Kun je niet een magere buurjongen onder de vloer sturen om de kabel door te trekken ?;)
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Het ding weegt nog zwaarder dan ik...

Hahaha... geen commentaar... :rolleyes:

Misschien kan Fons iets voor je betekenen ?? En anders rij je een klein stukje om, kom je hier een bakkie doen en rijden we samen naar Lwd om hem in te laden...

Wel een prachtig apparaat trouwens. Ik kan niks met 400 Volt, maar anders had ook ik het wel geweten...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Machine is betaald. Ze bezorgen hem als ze op route zijn. Gaat dit te lang duren dan overweeg ik het aanbod van ekko. De eerste paar weken kan ik hem toch nog niet hebben.
 
A

Athanor

Guest
Hmmm, ik zie net dat ik in het geding ben gekomen;) ik wil graag iets voor mensen betekenen, maar zie nog niet wat dat in dit geval zou zijn..... Laat maar weten als dat aan de orde is!

Groet van Fons
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Fons maak je geen zorgen. Er is maar een evenement waarvoor ik direct naar leeuwarden rij dat is voor het ophalen van mijn startbewijs. Ik laat dit zware liefje wel bezorgen. Heen en weer rijden is bijna net zo duur als de kosten voor deze machine. Vandaar dat ik haar ook ongezien heb gekocht. Krijg er altijd nog schroot prijs voor.
 
A

Athanor

Guest
Mooi, ben benieuwd naar je ervaringen met de machine. En van Joop weten we nu in ieder geval wat hij onder "van betekenis zijn" verstaat;);)

Succes! Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.