Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: oude zaagtafel

oude zaagtafel

Ben al een tijdje op zoek naar een "kleine" robuste zaagtafel. Nu viel mijn oog op deze stokvis misschien wel nederlands fabrikaat en we moeten onze eigen economie steunen .Hier het linkje naar marktplaats http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...Action=asqSent

Nu mijn vraag is dit een van de onverwoestbare machine's? Of zitten er veel haken en ogen aan. De motor wil ik vervagen /ombouwen naar een 230v uitvoering.

Dit is een gouwe oude Geen toeters en bellen, maar zagen als de beste. Technisch zijn dergelijke machines quasi onverwoestbaar, alles is ruim overbemeten.

Niet alleen oerdegelijk maar ook een stuk Nederlandse industriële geschiedenis van dit in oorsprong in Rotterdam gevestigde bedrijf. Later ook grote belangen in van der Heem met merken als Erres. Als ik er plaats voor had dan geen seconde twijfel om te kopen.

Heren dit bevestigd mijn gevoel. Bedankt.

Mag ik al zeggen?: Wim: gefeliciteerd met de aankoop!

Nou ik heb hem nog lang niet. Allereerst is de maat heel belangrijk anders past de machine of ik niet in de schuur. Bovendien staat ie aan de andere kant van het land 360 km heen en terug. Het ding weegt nog zwaarder dan ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Nou ik heb hem nog lang niet. Allereerst is de maat heel belangrijk anders past de machine of ik niet in de schuur. Bovendien staat ie aan de andere kant van het land 360 km heen en terug. Het ding weegt nog zwaarder dan ik.
    Als je gevoel zegt dat je de machine graag wilt hebben, zou ik in ieder geval wat betreft het vervoer geen breekpunt laten zijn. Ik heb eergisteren een oude vlakslijpmachine aangekocht die ook verschrikkelijk zwaar is, en die staat in zuid westBrabant. Ik ben nu het logistieke plan aan het bedenken ;-). Maar dat ie door jouw deur moet passen en in jouw schur, dat is uiteraard wel doorslaggevend.

Ben ik nu gek of zie ik op de 2e foto gewoon een 220V stekker terwijl er in de advertentie krachtstroom staat? Zit wel nog wat opknap werk aan maar volgens mij is het een mooi kompakte zware tafel perfect voor schulpwerk die wel door een deur past. Grootste probleem van deze bak is mijn inziens de krachtstroom en wellicht als je hobby ruimte ergens op een etage is die alleen met trappen bereikbaar is....

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Volgens mij is die stekker van een andere machine die er naast staat dacht ik zo te zien

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    De motor wil ik vervagen /ombouwen naar een 230v uitvoering.
    Heb je al eens onderzocht wat het zal gaan kosten om 400 volt aan te leggen bij je ?
    De maandelijkse "vastrecht" kosten worden er niet duurder van, alleen de aanleg kost wat.

Maar dan heb je ook ineens veel meer keus qua machine`s, spul op 400v is vaak tweedehands nog goedkoper ook nog.
    Vanuit mijn ouderlijk huis was ik altijd al krachtstroom gewend, volgens mij had zo`n beetje iedereen bij ons in de straat dat.
    Dus toen ik een paar jaar geleden een nieuw huis liet bouwen voor mij zelf, was voor mij de keus niet moeilijk, daar moest ook 400V in.
    De groepenkast was geloof ik €100 duurder, verder was de aanleg door de netbeheerder (enexis) even duur als zonder krachtstroom.

Forum Rechten