Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Vlak vandiktebank HMS 2000

Door gebrek aan ruimte kan ik geen al te grote en zware vlak vandiktebank kwijt maar soms zou het handig zijn er gebruik van te kunnen maken. Het gebruik is alleen hobbymatig en de machine zal meer niet dan wel gebruikt worden. Groter dan het onderstaand model kan ik echt niet kwijt en na gebruik moet het weer gedemonteerd worden.

Deze machine wordt onder diverse namen op de markt gebracht en op het forum is er al het e.e.a over te lezen. Mijn vraag is zijn er gebruikers die hun ervaring wat explicieter willen delen en is het apparaat zuiver af te stellen? Of moet ik er vanaf blijven omdat de resultaten tegenvallen en wachten tot er meer ruimte beschikbaar is. Waarschijnlijk pas over anderhalf jaar.
    Scheppach_vlak_vandiktebank_hms_2000.jpg
    Laatst gewijzigd door Huib; 10-03-14 om 11:48.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyer Bekijk Berichten
    Dat filmpje had ik reeds bekeken en dit type staat bij HBM als HBM 8" vlak vandiktebank . Ben zojuist even gaan kijken bij HBM maar de 8" maakt geen stevige indruk. Veel geperst plaatmateriaal en alles komt wat blikkerig over. Die gaat het zeker niet worden.

Het type HBM 10" is tijdelijk uitverkocht maar er stond wel een HBM 12' en die ziet er veel beter en degelijker uit dan de 8". klik hier om de HBM 12' te bekijken en natuurlijk wordt een oordeel/mening op prijs gesteld.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Lijkt me helemaal niks (de HMS2000 :-). Maar heb er geen ervaring mee.
    Orienteer je eens op Gitaar.nl, de site en forum van de gitaarbouwers.

mvg
    klaas
    Laatst gewijzigd door klaas0639; 10-03-14 om 18:43.

Ik heb ook zo'n chinees ding en op zich vind ik hem best aardig, vlakken gebruik ik dat ding niet voor, enkel voor van dikten en voor de 60 euro wat ik er voor betaald hebt doet die dat heeeel aardig

Zou ik er nog eentje kopen? Nee maar dat is meer omdat ik het vlakgedeelte niet gebruik (en niet goed is ingesteld na mijn idee ik krijg alleen maar schuine planken)

Gitaarforum bekeken maar daar zit meer muziek in dan ...... dus kwam niet veel verder dan

Probeer het nog met een schopje omhoog en wellicht zijn er onder de lezers toch gebruikers die ervaring hebben met de duurdere types zoals de HBM 12", die er vrij solide uitziet.

Staat vast dat het geen HMS 2000, HBM 8', Woodstar pt85,Spero 85 enz. gaat worden. De kwaliteit in instel mogelijkheden zijn zeer beperkt van dit type evenals het vele pisbakkenstaal wat is toegepast maakt de no go niet zo moeilijk.

Wat betreft betreft vlak vandiktebanken is het bijna allemaal Chinees, Taiwan of..?

Zo is de Axminster trade series aw106pt 2 zo goed als hetzelfde als de HBM 200 de specs zijn geljk, net zoals de sheppach plana 3.0C. Dit type wordt door behoorlijk wat leveranciers onder andere namen op de markt gezet en de prijs verschillen zijn soms fors zo niet grof.

De Jet JPT 310/260 planers hebben verdacht veel overeenkomsten met de Hammer A3 serie en qua prijs zit er niet eens zoveel verschil in. Zo zijn er genoeg vergelijkingen en zijn de verschillen minimaal in een bepaalde categorie.

Als we het over Chinese rommel hebben dan praten we over heel veel vlak en vandiktebanken die door heel veel leveranciers voorzien van van een eigen merknaam of sticker en sommige teren nog op een merknaam die ooit stond voor goede tot redelijke kwaliteit. Zou me niet verbazen dat er heel veel Chinees spul staat bij de forumleden.

Blijf met de vraag of iemand ervaring heeft met, of advies kan geven over de het type HBM 12" of eenzelfde type van ander merk.

Ik heb ook zo'n geval niet van scheppach maar woodstar. De geleider voor het vlakken is niet haaks te krijgen. Een balk erop dan gaat het soms net. Het vandikte schaven ging altijd goed nu kan ik niets meer doorvoeren. Zal even moeten kijken of er niet te veel weerstand (roest e.d.) op de tafel zit. Maar ik heb ook een grotere combinatiebank die ik dan gebruik. Als ik je een advies mag geven wacht tot je je budget kan verhogen en koop een goede gebruikte bank.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Lol wim, ik heb identiek dezelfde probleem met mijn Powerplus (zelfde chinese makelij, maar in geel kleur)

Het haaks vlakken lukt voor geen meter (de geleider buigt op het einde altijd een stuk mee als ik er ook maar iets van kracht op zet)
    En de vandiktebank werkt nu sinds kort ook niet meer. Ik vermoed dat de eerste aanvoerrol het gewoon begeven heeft. Ik krijg er niets meer door.

Ik ben in ieder geval al aan het sparen voor een axminster...

@Wim

Het budget is niet het grootse probleem maar de ruimte en daar zal ik het nog een anderhalf jaar mee moeten doen ,want het zit in de planning om naar het noorden te verhuizen. Een grote bank kan ik met de beste wil niet kwijt. Nu is het zo dat de woodstar die jij waarschijnlijk in gebruik hebt vergelijkbaar is met de HBM 8" en zoals ik al schreef zijn daar de instelmogelijkheden beperkt van.

Gaat mij om de HBM 12" die wezenlijk verschilt van de eerder genoemde en goedkopere types en of forumleden daar ervaring mee hebben.

Member
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Wij wonen in het zuiden van Spanje in de prov. Alicante
    Wim, als er dan meer budget is, wat zou het dan wel moeten worden?

Forum Rechten