hout gedraaid sfeerlichtje

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Het sfeerlichtje is in segmenten samengesteld met een glazen schaaltje van het merk Leonardo. De gebruikte houtsoorten zijn beuk, iroko, es, eik, movingo en een lichtkleurige meranti.
De keuze van afwerking is met SHELLAWAX en geschuurd tot een korrel van 400. Dit modelletje heb ik als kerstcadeautjes gedraaid voor het vrouwelijk gezelschap die bij ons aan tafel zat.
Ik heb er een 13-tal gedraaid. Ze waren niet allemaal identiek omwille van ander combinaties van houtsoorten. De diameter is 190 mm op een hoogte van 55 mm.


P3090780.jpgP3090782.jpgP3090783.jpg
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Tof ! Heb je het werk van Malcolm Tibbets wel eens gezien ? http://www.tahoeturner.com/

In 1 van zijn video's beschrijft hij zijn "floating base" ....soort van bodem die relatief vrij kan werken. Met deze methode heb ik al menig schaaltje gedraaid. Soms vraagt het ontwerp ook om een gesegmenteerd voetje.... Is maar een idee...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.