Bedje voor mn dochter

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Dag houtbewerkers,

Onlangs een bedje gemaakt voor mijn dochtertje, niet zo heel veel foto's getrokken, ken de forum niet zo heel lang, had anders wat meer detailfoto's gemaakt. Hieronder de foto's:
IMG_4900.jpg
Hier het hout al wat verzaagd voor het schaven (heb maar een kleine vlak- en vandiktebank)
IMG_4914.jpg
Tja, zoals ik al zei: weinig foto's; direct al wat stappen voorbij, het bovenstuk is net verlijmd en zit in de klemmen
IMG_4913.jpg
IMG_4915.jpg
hoofd- en voeteinde zijn klaar, nog schuren en verven (waxen)
IMG_4911.jpg
neg eens een detail van het bovenste plank van het voeteinde
IMG_4949.jpg
Keuring door de grote chef
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Beste mensen, let aub niet op de rommel die op de foto's kunt zien, ik heb nog niet echt een "werkplaats".
De middelste panelen zijn in mdf met een laag eikenfineer die ik nog over had van een badkamermeubel die ik gemaakt had. De rest is in yellow pine. Eerst het fineerpaneel voorzien van groefjes, dan het kader gemaakt (verbonden met domino's), volgende stap werden de poten bevestigd aan het kader (domino's) en als laatste werd de bovenste plank bevestigd aan het geheel (domino's). De zijkanten van het bed zijn aan het voet- en hoofdeinde bevestigd met de typische bedklemmen (een plaatje met gaten bevestigd aan hoofd- en voeteinde en een plaatje met haken bevestigd aan de zijkanten). De correcte benamingen ken ik helaas niet.

Enige minpunt van de hele klus (vind ik): de 'yellow pine' is nogal zacht hout, je kan er je duimnagel zo in duwen.

Zo, dit is een werkje van een beginner, ikke.

Benieuwd naar jullie reactie.


Grtn, seb
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Dat valt best mee, ik heb de hoeken afgerond met een heel kleine holle radiusfrees en waar ik er niet aan kon heb ik de hoeken gebroken met schuurpapier.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Wel Tinker, er ligt nog hout klaar in de garage voor een nachtkastje en daarna zal ik nog wat hout bijhalen voor een kleerkast en een bureautje voor mijn kleintje. Ik zal er wat meer foto's van trekken en ook posten, maar dat zal nog een beetje moeten wachten, ben momenteel in volle revalidatie van een knie- operatie. Tijd zat dus om schetsen te maken en te berekenen wat ik allemaal nodig heb!
Dank je voor de reactie!

Seb
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Mooi bed! Daar mag je best trots op zijn.
En een mooi ontwerp.

Was de grote baas er blij mee? Mijn ervaring is dat ze bedden vooral gebruiken om te springen.

Groeten, Raymond
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Mensen, bedankt voor de toffe reacties!

SunRayes, wel geloof het of niet, maar de grote chef heeft er overal over gewreven en alles goed bekeken en de opmerking gegeven op een bepaalde plaats van "papa, dat is niet goed!" Inderdaad, ze heeft een plaats gevonden waar een paar stofjes in de beits plakten!!!!
Je verwacht dan een supergelukkig kind en krijgt dan de opmerking dat het niet goed genoeg is!!!!! Dat krijg je te horen van een dochter van nog geen 3 jaar!!!

Ondertussen slaapt ze er heel goed in en vindt ze een groot bed supertof!

gr, seb.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Mooi bed!
Hoe lang verwacht je dat ie mee gaat? Of is die op de groei gebouwd?
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Mooi bed!
Hoe lang verwacht je dat ie mee gaat? Of is die op de groei gebouwd?

Ik denk dat je wel kunt zeggen dat die op de groei gebouwd is: het bedje heeft een lattenbodem van 90cm x 200cm, dus verwacht ik wel dat die nog héél lang meegaat. Ik twijfelde eerst nog om een bedje van +- 160cm te maken, maar bij vrienden slaapt het kleintje van dezelfde leeftijd ook al in zo'n groot bed, zodus toch maar een groot gemaakt.
Op de foto kan je het niet zien, maar we hebben wel een soort van kleine leuning gekocht voor het bed, het is zo'n 80cm lang en je moet die onder de matras steken en aan de andere kant van het bed vastzetten, het steekt zo'n 10cm van de matras uit zodat ze er zeker niet uitvalt tijdens haar slaap. De eerste nacht hadden we dat niet, maar gezien mijn vrouw en ik doodongerust waren dat ze er zou uitvallen zijn we toch maar even naar de winkel gelopen.

gr, seb
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.