Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Bedje voor mn dochter

Dag houtbewerkers,

Onlangs een bedje gemaakt voor mijn dochtertje, niet zo heel veel foto's getrokken, ken de forum niet zo heel lang, had anders wat meer detailfoto's gemaakt. Hieronder de foto's:
    IMG_4900.jpg
    Hier het hout al wat verzaagd voor het schaven (heb maar een kleine vlak- en vandiktebank)
    IMG_4914.jpg
    Tja, zoals ik al zei: weinig foto's; direct al wat stappen voorbij, het bovenstuk is net verlijmd en zit in de klemmen
    IMG_4913.jpg
    IMG_4915.jpg
    hoofd- en voeteinde zijn klaar, nog schuren en verven (waxen)
    IMG_4911.jpg
    neg eens een detail van het bovenste plank van het voeteinde
    IMG_4949.jpg
    Keuring door de grote chef

Beste mensen, let aub niet op de rommel die op de foto's kunt zien, ik heb nog niet echt een "werkplaats".
    De middelste panelen zijn in mdf met een laag eikenfineer die ik nog over had van een badkamermeubel die ik gemaakt had. De rest is in yellow pine. Eerst het fineerpaneel voorzien van groefjes, dan het kader gemaakt (verbonden met domino's), volgende stap werden de poten bevestigd aan het kader (domino's) en als laatste werd de bovenste plank bevestigd aan het geheel (domino's). De zijkanten van het bed zijn aan het voet- en hoofdeinde bevestigd met de typische bedklemmen (een plaatje met gaten bevestigd aan hoofd- en voeteinde en een plaatje met haken bevestigd aan de zijkanten). De correcte benamingen ken ik helaas niet.

Enige minpunt van de hele klus (vind ik): de 'yellow pine' is nogal zacht hout, je kan er je duimnagel zo in duwen.

Zo, dit is een werkje van een beginner, ikke.

Benieuwd naar jullie reactie.

Grtn, seb

Ik vind dit een heel mooi bedje, mooi mooi !! BEGINNER????

Dank u Rudy!

Leuk gemaakt. Zijn de randen van het hoofd en voeteinde niet te scherp ? Mocht ze een keer vallen...
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Dat valt best mee, ik heb de hoeken afgerond met een heel kleine holle radiusfrees en waar ik er niet aan kon heb ik de hoeken gebroken met schuurpapier.

Mooi hoor, met zo'n werkstuk kun je voor de dag komen!
    Ben benieuwd naar wat je verder gaat maken.

Wel Tinker, er ligt nog hout klaar in de garage voor een nachtkastje en daarna zal ik nog wat hout bijhalen voor een kleerkast en een bureautje voor mijn kleintje. Ik zal er wat meer foto's van trekken en ook posten, maar dat zal nog een beetje moeten wachten, ben momenteel in volle revalidatie van een knie- operatie. Tijd zat dus om schetsen te maken en te berekenen wat ik allemaal nodig heb!
    Dank je voor de reactie!

Seb

Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Het bedje mag er best zijn. Daaraan kan je niet zien dat er een beginner aan het werk is geweest.
    Doe zo verder zou ik zeggen!

Niet te bescheiden, is een mooi bedje om trots op te zijn

Forum Rechten