Beste houtolie voor hardhouten schutting

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Welk merk/type onderhoudsolie adviseren jullie mij voor gebruik op een hardhouten (bankirai) schutting? Heb nu een of ander belgisch product van de Dhz zaak maar is na 6 maanden weer grijs. Graag advies gevraagd gebaseerd op ervaring met het produkt...

Bvd.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Ik heb zelf OSMO uv oil gebruikt op wat eiken planken, ze zijn nu nog steeds goed.
Heb de olie gekocht via duitsland, http://www.aurelio-online.com/epages/61694983.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61694983/Products/1806
Daar is die OSMO olie beduidend goedkoper dan in nederland.
Heb trouwens de OSMO Topoil gebruikt om een notenhouten tafelblad mee af te werken, zeer goede olie. Je kunt rustig natte doeken, theezakjes, ketchup want dan ook laten liggen, je veegt het er zo weer af!
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Trouwens, mij schiet net te binnen dat masave hout (rick koorman) ook sinds een tijdje dealer is van OSMO. Misschien dat hij je iets kan adviseren?
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Heb inmiddels Bankirai Olie van Osmo besteld. De tijd zal het leren of het goed spul is of niet.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Tsja, als het de kwaliteit van de Action houtlijm benaderd... Voor dat geld neem ik een busje mee volgende keer dat ik in de Action ben. Benieuwd!

Groet, Rob.
 

christiaan

Nieuw lid
26 jan 2012
22
1
Driebergen
Volgens mij vergrijst hout buiten. Wat je ook doet. Je kunt wel zorgen dat het hout goed verzorgd is met (tuin)houtolie. en mooi vergrijst. Door de honingkleur en soms wat extra kleurstof haalt de olie de kleur wel op. Succes er mee. Mooi grijs-bruin is niet lelijk...

Groet, Christiaan
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Belangrijk in je keuze is wat je wil bereiken als resultaat. Moet het eruit blijven zien als pas geschaafd hardhout of mag het gewoon mooi vergrijzen maar wil je het wel beschermen? Ik ben meer van dat laatste type en gebruik gewoon Tenco olie. Ook wel eens gewoon teakolie gebruikt omdat ik het had staan. het werkt allemaal.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Gebruik de bankirai olie van Intratuin (hermadix) en die smeren we er elk jaar op, bevalt prima en makkelijk in gebruik.

Na drie jaar ziet de schutting er nog prima uit (zie deel vergroting).

schutting_deelvgr.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.