Vocht in kruipruimte

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Ik denk dat de 'droge' balken die bovenop liggen net zo nat zijn als onderste balken. Door de zwaartekracht loopt het water van de bovenste balk in de onderste balk. En de onderste balk 'loopt leeg'.

Het is een huisje op een camping. Het grondwaterpeil zal wel vrij hoog staan, waardoor de kruipruimte tegen het grondwaterniveau aan zit.

Ik ben geen expert of deskundige, maar ik denk dat je de buitenmuren moet afgraven tot aan de funderering en de muren waterdicht moet maken (bv met teer).
En de bodem van de kruipruimte af dekken met een droge laag (schelpen ofzo???).
Dan kan er geen water meer in de kruipruimte komen en zal het langzaam droger worden.

Grts, Raymond
 

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
Kruipruimte is zeer droog, is wat hoger gelegen dan normaal,het is een zeer raar iets, vooral dat wanneer een balk naast een balk zit slotbout als verbinding dus zitten strak tegen elkaar aan de ene is nat en de andere niet.

@civixX: het is niet een optie aangezien het een houthaard is en geen gashaard is, de verse lucht van buiten zou te veel op warmen en zorgen voor trek maar boven, om dat warme lucht naar boven gaat!

Ik ben er zelf nog wel van dat we de kachel aansluiten op de directe buitenlucht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.