Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

kist voor horloge van Ateliers De Monaco op de Miljonairs Fa

Vanavond wordt weer de Mljonair Fair in Amsterdam geopend. Ateliers de Monaco zal een nieuw horloge presenteren. Een zogenaamde tourbillon minute repeater. Ben er zelf niet zo in thuis, maar het betreft een zeer exclusief horloge. Omdat ik de horloge maker ken heeft hij gevraagd of ik hun bestaande kist, een hoogglans zwart gelakte kist met daarin weer een hoogglans gelakte kist, aan te passen.

Het idee erachter is om een klankkast te maken zodat het geluid, dat de minute repeater maakt (een belletje), goed tot uiting komt.

Oorspronkelijk zat de binnenkist in het midden en daar zit dan uiteindelijk het horloge in. Die binnenkist in nu naar de zijkant verplaatst om daarnaast meer ruimte te krijgen. In het hout, curly maple (ca 5 mm dik) , is een sleuf gefreesd en er zit een gat in. Het horloge komt dan over het gat te liggen, met als gevolg dat het geluid wat harder klinkt.

Bijgevoegd ook twee plaatjes van het horloge. (horloge is overigens niet de minute repeater, maar alleen een tourbillon).

Morgen ben ik zelf ook op de Fair en zal ik nog een paar foto's maken.

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: kist voor horloge van Ateliers De Monaco op de Miljonairs Fa

Sjieke opdracht hoor 8-)

Hallo meneer Hemski.
    Want dat moet toch minstens de aanhef zijn, van iemand die zulke mooie sieraadhouders maakt.
    Het is toch een eer, dat zulke objecten in je eigen werk worden gepresenteerd.
    Een goed voorbeeld als item om houtbewerking/vorgeving als ambacht en kunstuiting verder uit te dragen. Het gestalte geven aan de profilering van arts and crafts lijkt mij een must om al die prachtige werken van diverse leden over het voetlicht te krijgen voor een breder (commerciëel) publiek.
    Kun je meer detail tonen van je duresieradenverpakkingsontwerpen??
    Vriendelijke groet,
    Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl

Re: kist voor horloge van Ateliers De Monaco op de Miljonair Fai

Dank jullie mannen. Hier nog wat foto's van vanmiddag zoals het er op de Fair uitzag.

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

kans is groot dat ik (beroepshalve) ook nog ga kijken. ik zal dan zeker het kistje gaan bewonderen. leuke opdrachten toch??

rick

Hemski, wat een gave klus man!! Heb je niet ergens wat foto's hoe je e.e.a. gemaakt hebt? Was de opdrachtgever tevreden, ik bedoel, heb je al vervolg opdrachten??

jaap

Smaak is natuurlijk subjectief, maar ik vind de verpakking in dit geval vele malen mooier dan de inhoud!

Forum Rechten