Houtbewerken

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ik ook! Mooie beitel had je trouwens daar bij het afsteken van de pennen.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Een genot om naar te kijken, respect voor je werkwijze en leuk dat je de moeite doet om dit met ons te delen!

Jammer genoeg doen n aantal filmpjes t niet, iets met rechten op de muziek ofzo?

Groetjes,

Ewoud
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Grappig: ik gebruik precies hetzelfde mes om te klieven! Dik veertig jaar geleden gekocht op het Waterlooplein (toen het nog een beetje leuk was) Hoe kom jij aan het jouwe?

Groet, Rob.
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Een genot om naar te kijken, respect voor je werkwijze en leuk dat je de moeite doet om dit met ons te delen!

Jammer genoeg doen n aantal filmpjes t niet, iets met rechten op de muziek ofzo?

Groetjes,

Ewoud

Huh lijkt me sterk, bij mij doet alles het! welke dan?
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0


Dan heb je het zeker over een goede oude tijd! Dat mes is van een Finse ontwerper; Tapio Wirkalla beperkte oplage in de jaren 70 gefabriceert.

Hij heeft vooral veel glaswerk ontworpen, maar ook eetgerij en een mes en een bijl. Hij ontwierp vaak door stukjes hout te snijden met een mes, een traditioneel fins Pukuu (mes) Dit is zijn versie van het traditionele mes.

Ik heb het van mijn moeder gekregen en die heeft het van een ex vriendje die messen en samurai zwaarden spaarde gekregen in die tijd.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Wat leuk om te weten! Ik heb altijd al "iets" gehad met dit mes, de vorm voelt goed, ligt lekker in de hand. Vandaar ook de inzet in de werkplaats, zo'n mes moet gebruikt worden vind ik. Overigens dacht ik altijd dat het veel ouder was, ergens eind 19e eeuw :eek:

Bedankt voor de info Caspar!

Groet, Rob.
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Daarvoor is het ook ontworpen, het staal is weergaloos goed makkelijk te slijpen maar de snede blijft toch heel lang scherp.

Zeker mooi ontworpen handvat en mes, nylon handvat messing eindstukken

Ontwerpen is een vak, wirkalla een meester
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.