Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 53

Onderwerp: Houtbewerken

Houtbewerken

Laatst gewijzigd door Caspar Labarre; 03-03-14 om 18:15.

Ik zie 't al: straks chips meenemen bij de supermarkt om vanavond te kijken :-)

Lays schijnt het beste te zijn volgens de keuringsdienst, niet ambachtelijk maar wel lekker

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Heb ik ook gezien, die mannen van de keuringsdienst , altijd lachen geblazen! Wat ik nog beter vind, maar nu even niks meer van hoor is Wouter Klootwijk, aan zee en met z'n wilde keuken, genieten...

Casper, hoe diep is die iep ingezaagd aan de kopse kant?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gub Bekijk Berichten
    Casper, hoe diep is die iep ingezaagd aan de kopse kant?
    Niet gezaagd! Door de lijn langs te gaan met de wig steeds harder en dieper, maak je de vezel los waar je wil dat de stam moet splijten. als je dat goed doet en je vervolgens de twee wiggen er helemaal in gat slaan zal de rest van de lijn precies zoals je hem hebt uitgezet insplijten. als er geen noesten zijn natuurlijk. dit is zovieso een techniek die enkel met a kwaliteit hout kan gebeuren. Je zoekt er de stam op uit, de bast verraad hoe de boom er van binnen uit ziet, je weet het echter nooit zeker, de ene boom is de andere niet. sommige openen als een boek en anderen zijn zo taai als je schoonmoeder ofzo...valt bij mij wel mee eigenlijk...effin...

Iepen splijt verbazingwekkend goed en heel erg gecontroleerd
    Laatst gewijzigd door Caspar Labarre; 03-03-14 om 22:04.

Super! Bedankt om deze filmpjes te delen, we zijn met z'n allen natuurlijk vol ongeduld aan het wachten op het vervolg ;-).
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Eerste video 3:05 - ik dacht even dat hij z'n gsm er ook ging in kloppen ...

Hallo Casper,

Bedankt voor de filmpjes. Ik heb met bewondering zitten kijken.
    Naar je manier van werken en naar je werkplaats. Echt ambachtelijk.

Bij het eerste filmpje dacht ik nog: dat zou zo in het zwart/wit kunnen. Maar toen nam je je telefoon op. hahahaha

Wat gaat het uiteindelijk worden?

Groeten, Raymond

Stoelen, heel veel stoelen!

Forum Rechten