cirkelzaag schoonmaken

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
Ik weet niet of ze daadwerkelijk los kunnen komen. Ze zijn geloof ik gelast, dus valt denk ik wel mee. Ultrasoon is natuurlijk wel een veel hogere trillen dan bij het zagen.
Probleem is wel dat de grote ultrasoon reinigers waar de zaagbladen in kunnen waarschijnlijk erg duur zijn.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Yup maar daarvoor kan je een blad een paar keer draaien. hij hoeft niet in een keer schoon... En freesbitjes, boortjes e.d. passen sowieso al in de kleinste reinigers. Ik denk dat je met een 4 a 5 liter reiniger al een heel eind komt.
 

tuoh

Oud hout
Bij elke leverancier van snijgereedschappen kan je speciale reiniger kopen om ook de meest hardnekkige resten te verwijderen op je gereedschap.
Leg 's avonds de zaag of frees in een badje, en de volgende morgen is de stuk gereedschap stralend nieuw. Zoek een geschikt badje met deksel zo kan je dezelfde vloeistof tientallen malen hergebruiken.
Na een nachtje in bad neem je het snijgereedschap uit de vloeistof, spoel het even af onder de kraan, laat zaag of frees drogen, spray nadien in met WD40 of iets dergelijks, en klaar is kees.
Met een bus van 3liter doe ik makkelijk tien jaar :D

Ps: Het product is ook geschikt om Eik bruin te kleuren.
Ps II: als je het gereedschap laat slijpen word het door de slijpdienst gereinigd :D nog makkelijker.

Mvg,

André
 

marco

Actieve deelnemer
30 mrt 2009
180
0
zuma zei:
Yup maar daarvoor kan je een blad een paar keer draaien. hij hoeft niet in een keer schoon... En freesbitjes, boortjes e.d. passen sowieso al in de kleinste reinigers. Ik denk dat je met een 4 a 5 liter reiniger al een heel eind komt.

Ik heb er nooit mee gewerkt, maar volgens mij moet de deksel dicht kunnen wegens de veiligheid. Als je met je vingers er aan zit kan het botvlies van je vingers loslaten en dat is niet echt fijn.
Info van een vriend die op een laboratorium werkt en daar veelvuldig werken met ultrasone reinigers.
 

smallie

Actieve deelnemer
30 sep 2010
30
0
Amoniak?


tuoh zei:
Bij elke leverancier van snijgereedschappen kan je speciale reiniger kopen om ook de meest hardnekkige resten te verwijderen op je gereedschap.
Leg 's avonds de zaag of frees in een badje, en de volgende morgen is de stuk gereedschap stralend nieuw. Zoek een geschikt badje met deksel zo kan je dezelfde vloeistof tientallen malen hergebruiken.
Na een nachtje in bad neem je het snijgereedschap uit de vloeistof, spoel het even af onder de kraan, laat zaag of frees drogen, spray nadien in met WD40 of iets dergelijks, en klaar is kees.
Met een bus van 3liter doe ik makkelijk tien jaar :D

Ps: Het product is ook geschikt om Eik bruin te kleuren.
Ps II: als je het gereedschap laat slijpen word het door de slijpdienst gereinigd :D nog makkelijker.

Mvg,

André
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
marco zei:
Ik heb er nooit mee gewerkt, maar volgens mij moet de deksel dicht kunnen wegens de veiligheid. Als je met je vingers er aan zit kan het botvlies van je vingers loslaten en dat is niet echt fijn.
Info van een vriend die op een laboratorium werkt en daar veelvuldig werken met ultrasone reinigers.

Deksel is niet nodig en je moet idd niet je vingers in het bad stoppen als de reiniger aan staat! cavitatie vind alleen plaats in watermassa als de machine aanstaat. Staat hij uit dan is het bad onschuldig (tenzij je er agressieve chemicalieen bij gooit). Je kan ook draaien na iedere reinigingsgang als je het niet vertrouwt. Maar idd niet je vingers IN het bad stoppen als hij aanstaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.