Compleet !!!

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Gisteren is m'n Hammer B3 gearriveerd en is de werkplaats dus "compleet" (nou ja....).
Wat is dat een genot zeg zo'n zaag die zich met het grootste gemak door zo'n 10 cm massief eiken heen vreet !
De frees heeft alleen maar even gedraaid om zeker te weten dat alles werkt; ik heb nogal wat 'respect' voor zo'n ding dus daar ga ik rustig de tijd voor nemen om aan te wennen / verantwoord mee te leren werken.
Ook de nieuwe (2e hands) afzuiging doet z'n werk goed; het pijpwerk aanleggen was een leuke uitdaging (nooit eerder gedaan) maar uiteindelijk vind ik het resultaat alleszins naar m'n zin.

De lijst met klussen is de afgelopen maanden alleen maar toegenomen dus ik denk dat ik weet waar ik de meeste tijd door ga brengen...

WP-04.jpgWP-05.jpgWP-06.jpg
 
A

Athanor

Guest
Proficiat! Dat ziet er goed uit, mooie machines in een mooie werkplaats!

Veel plezier met het gebruik ervan.

Fons
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Verdikke, wat een mooi boeltje heb je daar! Jaloerse gevoelens steken de kop op, al was het alleen maar vanwege de vierkante meters!

Veel plezier met de werkplaats en uiteraard met de machines!

Groet, Rob.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Geweldig <snik>

Maar eeeuuh ... zie ik daar een A3 met een silent as ??? Vertel... laat horen ... laat zien filmpie !! ( als je wilt )
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Dat is nog eens een werkplaats en mooie machines! Ben je alleen hobbymatig met hout bezig of verdien je er de kost mee?
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Dank voor jullie reacties!
Even wat feedback op jullie vragen / suggesties:
de werkplaats zelf is ongeveer 4 bij 5 meter; hieraan zit nog een stuk vast waar ik (een deel van) m'n hout voorraad heb liggen, en wat ik ook gebruik om werkstukken in elkaar te zetten en evt. af te werken. Dat deel is ongeveer 2,5 bij 5 meter. (jammer genoeg meent m'n vrouw ook aanspraak te kunnen maken op een stukje hiervan :mad:).
Vooralsnog ben ik alleen hobbymatig bezig; toen we onze boerderij kochten in '99 moest daar nogal wat aan gebeuren en heb ik bij het toenmalige "Passen en Meten" in Orvelte een aantal cursussen gevolgd; een van de resultaten hiervan staat op de foto (de werkbank). Vervolgens heb ik een jaartje of 7 - tussen m'n drukke werkzaamheden door - allerlei klussen in en aan de boerderij gedaan.
Sinds bijna 2 jaar werk ik niet meer en verdeel ik m'n tijd tussen deze hobby, vrijwilligerswerk, motorrijden (Harley !) en fotografie. Kortom, er zitten veeeeel te weinig uren in een dag.
Wat nu ook mee begint te spelen is het feit dat vrienden en kennissen weten dat ik graag met hout bezig ben; jullie herkennen dit vast wel: "oh, maar dan kun je vast wel eventjes een ........ voor ons maken". Kortom, vanuit de hobby begint zich iets anders te ontwikkelen, en ik overweeg dan ook om er iets meer zakelijk mee om te gaan in de toekomst; we zullen wel zien waar dat eindigt..
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Een werkplaats om jaloers op te worden en dan nog te zwijgen over de machines!
Renovatie boerderij, dat interesseert mij, ik heb er hier ook wat uren en dagen en jaren aan gespendeerd.
 

Lampo

Nieuw lid
20 aug 2012
10
0
Leiden
Ziet er mooi uit Erik! Fijn dat je weer aan de slag kunt. De Erika heeft ook al de nodige uren achter de kiezen, heb een nieuw traphek gemaakt en die zaagtafel is echt een genot om mee te werken!

Heel veel plezier!
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Ziet er mooi uit Erik! Fijn dat je weer aan de slag kunt. De Erika heeft ook al de nodige uren achter de kiezen, heb een nieuw traphek gemaakt en die zaagtafel is echt een genot om mee te werken!

Heel veel plezier!

Fijn te horen dat de Erika goed bevalt !
 

Navigator

Nieuw lid
13 apr 2012
11
0
Maastricht
Dat is een hele mooie werkplaats!

Het is misschien al gevraagd maar hoe zwaar is die afzuiging?
Met de komst van een B3 volgende maand hebben wij een bijna gelijkaardige opstelling maar ik weet niet of onze 3pk afzuiging een buizen systeem aankan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.