één stoel... Of zijn het er twee?...

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Een ontwerp dat ik eens maakte in het kader van een wedstrijd rond rationeel houtgebruik.
De uitvoering heb ik door mijn leerlingen laten doen. De gebruikte houtsoort is es.

Attached files
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Mooi werk, ziet er netjes uit, en moet erg secuur zijn om die ronde vorme van de zitting in elkaar te laten schuiven.
Zelf zou ik niet gekozen hebben voor touw, misschien een meegebogen rugleuning, maar dat is een smaakding
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Ik had 'm pas echt in de gaten toen mijn oog op de regels onder de zittingen viel. Daarom denk ik ook dat het met een 'vaste' leuning niet zo leuk is.
Erg mooi bedacht!
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
De stoel is best stevig hoor... Maar zoals je kan zien is het meer als decoratie bedoeld. Echt lekker zit hij niet. :roll:
 

WR1944

Oud hout
Het gaat om de gedachte achter de constructie. Als je alleen maar practische voorwerpen zou maken, wordt het leven een stuk saaier. Even gek doen met een zo gewoon ding als een stoel kan aan anderen een impuls geven om eens 'out of the box' te denken als ze op een probleem stuiten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.