Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35

IndustriŽle zware eiken tafel.

Hallo,ik ben kei nieuw hier en vind het erg interessant en omdat ik bij een technische groothandel werk leer ik er veel van.
    Zo ook mijn nieuwe hobby project,ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Er komt een massief eiken blad van 20x9 cm dik op hahaha goed voor de spierballen.......

word vervolgd,Groetjes Klussmurf.....DSC_0280.jpgDSC_0282.jpgDSC_0286.jpg
    Laatst gewijzigd door iewke71; 28-02-14 om 20:12.

Ik weet niet hoe dik die onderplaten zijn, maar wordt het met een zeer zwaar blad van 20x9 (dat zullen de balken zijn waaruit je het opbouwt) wel stabiel?

Als er iemand op leunt en die onderplaat verbuigt en het geheel kiept om, dan heb je toch wel een probleem, lijkt me.

Hey hallo,ik had dat ook gedacht in het begin maar de ijzerverkoper verzekerde me dat de voetplaat van 1 cm dik niet verbuigen zal in het ergste geval moet ik er een iets grotere onder lassen,bijkomend voordeel ik laat mn vriendin het uitproberen hahahah....

Vandaag aan het frezen,mes en groef zowel boven en benden in de 9 cm dikke eik ik maak hem 5 cm breed (mes) lijkt me voldoende,dan komt de grote uitdaging de Ipe erin frezen!!!!!foto's volgen....

Fijne klusdag allemaal.....

Athanor
    Guest
    Welkom op het forum! Je bent met een indrukwekkende start bezig, kan het nog niet helemaal visualiseren, maar dat maakt het spanend om het vervolg te zien.

Fons

Sowlekker stofgehapt.....frezen....frezen......en nog eens frezen.......maaaaaaarrrr het resultaat mag er zijn ondertussen dat ik dit schrijf zit het blad gefreesd en wel in de lijmtangen maar wil jullie toch een sneak preview doen.......unnamed (1).jpgunnamed.jpgDSC_0300.jpgunnamed (4).jpg

blad word totaal 80 cm breed bij 175 lang......mooi stoer en keizwaar!!!!! hahahaha

Athanor
    Guest
    Kijk eens aan, nu wordt het al stukken duidelijker

Dan rijst inderdaad de vraag hoe je het onderstel en blad aan elkaar verbindt. Meen op de erste foto's ook een bout te zien die ergens aan moet worden vastgeschroefd

Mooi topic hoor!

Fons

Mooi; wordt een "degelijk" stukje... ik neem aan dat je al een peloton vrijwilligers hebt geregeld om dat ding op z'n uiteindelijke plek te krijgen

Het blad zit idd dmv een gelast draadeind door het blad en aan de onderkant een gat gefreesd waardoor ik er een m10 moer met grote ring op kan draaien en dus het blad vastzet,onder het blad komt een lip zitten die ik aan de Ipe las,ik kan dit pas doen als het blad klaar is en ik de definitieve hoogte van die lip kan bepalen.......detailfoto houden jullie tegoed........

Ik geloof inderdaad niet dat 1 cm dik zal verbuigen. Of hij al dan niet topzwaar wordt zou je moeten afwachten, met dat beestachtig dikke blad. Het ziet er wel mooi uit!

Gaaf design! en natuurlijk welkom alhier.

Vraagje: Hoe heb je de hele dikte van het blad in kunnen frezen? Zo diep gaat je dewalt niet dus daar is vast een mooie truc voor?

Forum Rechten