nog een stukje hout te determineren

gub

Actieve deelnemer
26 dec 2012
37
0
Kring van Dorth
Dacht eerst ook vogelkers, maar mis de lenticellen. Het donkere kernhout deed me denken aan de laurier.
Heeft het hout een specifieke geur van amandelen of bitter smaak? Zo ja, dan wel vogelkers
 

frans A

Actieve deelnemer
18 sep 2011
169
1
waddinxveen
ik neig richting gleditia, valse christusdoorn
soms grote doorns soms ook helemaal niet.
Met erg splinterig hout
 
Laatst bewerkt:

frans A

Actieve deelnemer
18 sep 2011
169
1
waddinxveen
ja vaak wel ja maar de barst van jong hout is vaak gladder en bovendien heb je nog een aantal cultivars
en qua hout lijkt het wel, en was nog niet genoemd.
ik ben wel benieuwd wat het is, tis vaak zo lastig als je het niet in je handen hebt.
groeten frans
 

gub

Actieve deelnemer
26 dec 2012
37
0
Kring van Dorth
Met de cultivars van de Valse christusdoorn ben ik niet bekend, kan er niks zinnigs over zeggen.
Maar inmiddels ben ik wel benieuwd naar de uitkomst. Houd ons niet langer in spanning. :confused:
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
het is geen prijsvraag Gub, want ik wet het antwoord niet. Ik weet wel dat het geen gouden regen is en ook geen walnoot. Ik heb daar o.a. 2 enorme zwarte elsen omgehaald maar met een strak witte kern. Het hout ruikt een beetje muffig...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.