Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

nog een stukje hout te determineren

vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Denk meer de kant op van gouden regen of vogelkers?

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

doet me denken aan Laurier, de groot bladere variant. Laurierkers Prunus rotundifolia.

kwam via google dit nog tegen: http://www.woodworking.nl/showthread.php?7428-laurier

Dacht eerst ook vogelkers, maar mis de lenticellen. Het donkere kernhout deed me denken aan de laurier.
    Heeft het hout een specifieke geur van amandelen of bitter smaak? Zo ja, dan wel vogelkers

ik neig richting gleditia, valse christusdoorn
    soms grote doorns soms ook helemaal niet.
    Met erg splinterig hout
    Laatst gewijzigd door frans A; 26-02-14 om 06:30.

Is er een takje met knoppen aanwezig?
    Zo ja, graag een foto hiervan.

Valse christusdoorn heeft toch een veel ruwere bast?

ja vaak wel ja maar de barst van jong hout is vaak gladder en bovendien heb je nog een aantal cultivars
    en qua hout lijkt het wel, en was nog niet genoemd.
    ik ben wel benieuwd wat het is, tis vaak zo lastig als je het niet in je handen hebt.
    groeten frans

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gub Bekijk Berichten
    [FONT=arial][SIZE=2]doet me denken aan Laurier, de groot bladere variant. Laurierkers Prunus rotundifolia.
    Laurierkers was ook waar ik meteen aan dacht

Met de cultivars van de Valse christusdoorn ben ik niet bekend, kan er niks zinnigs over zeggen.
    Maar inmiddels ben ik wel benieuwd naar de uitkomst. Houd ons niet langer in spanning.

Forum Rechten