circelzaagbladen kopen

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Hallo,

Ik wil een aantal circelzaagbladen kopen. Alleen ik zie door de bomen de bos niet meer hoop dat jullie me kunnen helpen.

Wat wil ik zagen:
- Fermacell
- Laminaat/evenueel trespa
- houtenbalken
- triplex

Nu denk ik, dat ik, de volgende zagen nodig heb:
- 48 tanden Wisseltand
- 48 tanden
- 24 tanden
- Fermacell. Geen idee.

Mijn vragen:
- Welke zaag voor Fermacell? Ga best een aantal fermacellplaten zagen.
- Kan ik de 48 tanden en 48 wissel tanden combineren? of zie je dat terug in je zaagsnede
- Wat is een goed merk.
- Welke winkel.

Ik zat bij
mzsgereedschap te kijken en naar ENT tools maar weet niet of dat wat is?
Ik ben "maar" een hobbyist. Dus ik ga er niet dag in dat uit mee zagen.

Alvast bedankt.

 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Voor wat voor zaagmachine heb je zaagbladen nodig? Zaagtafel, handcirkelzaag, wat voor diameter?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
voor de fermacel gebruikje een goedkoop 48 tands blad. voor trespa een vlak daktand blad, voor plaatmateriaal een 48 tands wisseltand,voor massief hout een 24 tands wisseltand, de duurdere serie zaagbladen van ecotools heb ik goede ervaring mee.
redelijke prijs goede standtijd.
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
Tijdens de bouw van mijn huis was er een timmerman die ooit eens een aluminium zaagblad nodig had en daar naderhand hout mee is gaan zagen wilde niks anders meer.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Pas op met fermacel, en je invalzaag, door dat stof (quarts?) heb je zo een stel lagers kapot.

Geen idee of je dit vaak doet fermacel zagen, en durf het bijna niet te zeggen:p
Festool heeft er een leuk ding voor, soort van haakseslijper op rail, met afzuiging. (Diamant-doorslijpsysteem DSC-AG 125).
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Dat is 9 punten(post 9 voordat het woord festool valt) in de Festool bingo. :)

Maar het is wel een goed punt!. Zaagbladen voor je inval zaag zijn echte duur en je zou je zaag ermee kunnen slopen.
Dat Doorslijpsysteem is zeker wat voor Fermacell en tegels snijden wat ik ook nog wel een aantal m2 moet doen. Maar ondanks dat de prijs meevalt vind ik het nog wel veel geld. en het is te nieuw voor 2e hands.
Weet iemand of er ook andere merken zijn die zoiets hebben.
 
Laatst bewerkt:

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Het was voordat het Festool ging heten onder de naam Protool op de markt. Dikke kans dat je met die zoekterm meer geluk hebt op de tweedehands markt.

Bijvoorbeeld deze. Nieuw maar met 15% korting vanwege de naamwijziging.
 
Laatst bewerkt:

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Dat is 9 punten(post 9 voordat het woord festool valt) in de Festool bingo. :)

Maar het is wel een goed punt!. Zaagbladen voor je inval zaag zijn echte duur en je zou je zaag ermee kunnen slopen.
Dat Doorslijpsysteem is zeker wat voor Fermacell en tegels snijden wat ik ook nog wel een aantal m2 moet doen. Maar ondanks dat de prijs meevalt vind ik het nog wel veel geld. en het is te nieuw voor 2e hands.
Weet iemand of er ook andere merken zijn die zoiets hebben.

Ken iemand die na 65 keer zagen in fermacel zijn lagers van de oudere versie van de festool invalzaag (ATF 55) stuk had, vandaar.
Meende dat Metabo ook zoiets had.

En idd was eerst van Protool die slijper.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Ik denk dat een stofzuiger gebruiken bij het zagen van fermacell ook wel een behoud voor de machine is. Die lineaalslijper van Festool is een mooi ding, maar ik weet niet wat voor tegels er geslepen moeten worden, als ze te snijden zijn op een tegelsnijder dan gaat dat veel makkelijker dan zagen.
 

josiboy

Actieve deelnemer
17 aug 2009
118
0
St Pieters Leeuw , België
ik heb al de fermacel voor mijn huis (hsb) er mee gezaagd (met stofzuiger )en tot nu toe ( 3jaar ) geen probleem met de zaag .

ik had de machine al enkele jaren voor ik mijn huis bouwde
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
ik heb al de fermacel voor mijn huis (hsb) er mee gezaagd (met stofzuiger )en tot nu toe ( 3jaar ) geen probleem met de zaag .

ik had de machine al enkele jaren voor ik mijn huis bouwde

Wat voor zaag heb je gebruikt voor Fermacell? Mijn ervaring is dat een gewone zaag na ca 10 snedes al bod was. Het was weliswaar niet de beste zaag maar dat is wel snel. Een diamanten gipsvezel zaag is echt duur. goede slijpschrijven niet. Dus daarin is een slijpsysteem wel interesant. Nu denk ik dat ik nog ca 50 Fermacell platen moet zagen. Alleen daardoor vind ik nieuw te veel geld. Dan houd ik het wel bij de decoupeerzaag.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ik denk dat een stofzuiger gebruiken bij het zagen van fermacell ook wel een behoud voor de machine is. Die lineaalslijper van Festool is een mooi ding, maar ik weet niet wat voor tegels er geslepen moeten worden, als ze te snijden zijn op een tegelsnijder dan gaat dat veel makkelijker dan zagen.

Daar is toen geen stofzuiger op gebruikt.

Ik zag bij de Festool demo dat ze dat deden met een diamantschijf, en idd een stofzuiger met klopfilter, was geheel stofloos.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.