verschil kapex eb-set of de ug-set

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Beste forumleden,

Wat is nu echt het verschil tussen de EB of UG set van de kapex 120 ??
Ik ben aan het twijfelen of ik de kapex wil gaan aanschaffen omdat mijn huidige metabo 216m niet accuraat is.
En met de invalzaag en cms systeem daarvoor krijg ik geen mooie verstekken.

Nu zijn er twee verschillende sets te koop. Optisch zie ik wel verschillen maar hoe zit dit in het werken?

Dan moet ik nog een afweging maken of ik zoveel wil spenderen aan een afkortzaag :eek:

Alvast bedankt!!

Groeten
Dave
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
ik heb deze:

2013-09-05%2011.20.09.jpg


Ideaal voor afkorten enzo. heerlijk nooit meer aftekenen en altijd op maat zagen. Vind het mijn mooiste stukje gereedschap wat ik heb, die wings! Ik had ze wel nieuw op mp voor de helft, nieuw zijn ze aardig aan de prijs. Ik zou niet meer zonder willen!

als je die andere set koopt, die kun je niet direct op de kapex monteren. Daar moeten nog van de kleine tafeltjes tussen. Voordeel is wel dat je makkelijker schuin onder verstek kan zagen want daar zitten van die klemmen op zodat je je werkstuk schuin kan inklemmen.
 
Laatst bewerkt:

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Bedankt LMM! Zo ver was ik nog niet.... :rolleyes:

Kun je wellicht ook de verschillen aangeven? Wat zijn de voordelen van de een? Of juist de nadelen? (zie mijn start, het gaat dus niet om de plaatjes maar om de functies ;))

Lijkt me toch dat er meer mensen zijn met een Kapex ?? :D
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Eerlijkheidshalve, ik heb er geen...
Maar de UG is wel lekker mobiel en compact in elkaar te vouwen. Als je er veel mee sjouwt lijkt me dat een significante pre.
Aan de andere kant zien de wings er van de EB er steviger uit en kan je de tafel nog voor andere zaken gebruiken.

Kortom, ik schat zo in dat de UG voor mobiel gebruik de beste keuze is.
En de EB voor stationair gebruik.
 

LMM

Actieve deelnemer
16 jul 2012
270
1
Groningen
Ja heb wel een kapex, maar heb er geen "zijflappen" bij.

De UG lijkt me wat mobieler dan de EB set, dus als je hem alleen in de werkplaats gaat gebruiken zou dat onderstel met wielen overbodig zijn. Tenzij je hem in de werkplaats ook steeds verplaatsen wil i.v.m. ruimtegebrek.

Je zou ook nog zelf een onderstel kunnen maken, a la ron paulk en ik geloof dat norm abrams ook een gemaakt heeft met "zijflappen" en al
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Die van Ron ziet er wel praktisch uit!

LMM, mis je de zijflappen niet?
In totaal is het wel een set van ongeveer 2000 euro. Best prijzig!

Twijfel twijfel.. blijft een goede aankoop maar ik weet niet of bijvoorbeeld die zijflappen een toegevoegde waarde hebben, tegenover het zelf maken van iets vergelijkbaars..
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Nogmaals de ene set is om bijv kooflijsten welke schuin op je plafond gemonteerd makkelijk schuin te kunnen inklemmen. De andere set is gewoon voor hout wat plat blijft liggen en onder een hoek gezaagd moet worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.