Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Nieuws van BridgeCityTools, de Jointmaker Pro

Kreeg gisteravond een mailtje van Bridge City Tools met een aankondiging van hun nieuwe produkt, een zaagmachine zonder snoer. Op de foto ziet het er wel leuk uit, maar toen ik het filmpje zag werd ik toch wel erg enthousiast. Een zeer interessant ding en volgens mij ook innovatief; ik heb nog nooit iets soortgelijks gezien. Link Jointmaker Pro. Introductieprijs 995 US dollars.

vr.gr.

Jaap

Attached files

Re: Nieuws van BridgeCityTools, de Jointmaker Pro

Jaap, Christopher Schwarz heeft er een stuk over geschreven op zijn weblog.
    http://www.woodworking-magazine.com/blog/ voor de weblog en
    http://www.woodworking-magazine.com/...maker+Pro.aspx voor het atikel.

Hallo Hemski,

Geweldige link. Het verhaal bevestigd helemaal het filmpje op de site!! Lijkt me een geweldig apparaat als je veel in het kleine dingen zit, zoals kistjes etc.

vr.gr.

Jaap

Thanks. Leek mij ook een mooi ding. Vind hem wel aan de prijs, maar ja als hij voor een groot deel de tafelcirkelzaag kan vervangen is er toch wat voor te zeggen. Geen lawaai etc.

Kende je de site van Schwarz al? Die kerel kan goed schrijven (soms een beetje langdradig) en hij heeft ook een leuk blad woodworking magazine. Daarnaast is hij editor bij popular woodworking en heeft hij voor Lie-Nielsen een aantal dvd's gemaakt. Dat zijn aanraders, met name "coarse medium and fine" en die dvd over schrapers. Baptist verkoopt ze!

Zijn boek over werkbanken schijnt ook erg goed te zijn. Is onlangs uitgekomen.

@Hemski,

Bedankt voor de tip van de site van Swarz. De dvd's van hem ken ik van naam, maar heb ze helaas nog nooit gezien, maar dat zal nog wel een keer komen.
    Zag vandaag nog een ander filmpje van de Jointmaker op het blog van de ontwerper; ik blijf het een intrigerend stuk gereedschap vinden. Klik hier voor de link http://www.bridgecitytools.com/blog/

vr.gr.

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Zeer interessante "machine", ik ben hem al vaker tegengekomen op het net en elke keer denk ik "dat niemand eerder op dit idee gekomen is". Dit product blinkt uit in geniale eenvoud in combinatie met een goed doordachte constructie waardoor er een groot scala van toepasbaarheden zijn. Helaas te duur voor mij :cry:

Ik zag net op hun site dat ie op dit moment al niet meer leverbaar is.

Bridge city maakt overigens ook prachtige schaven en ander handgereedschap, alleen die prijs, dacht dat Lie Nielsen al duur was ops: .

Forum Rechten