Hoe maak ik dit tafelblad?

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
Goedemorgen,

Onderwerp zegt het al, maar hoe maak ik dit nu?

Door middel van een plaat ? En daarop puzzelen? En dan schroeven vanuit onder? En hoe kun je hier rekening houden met het werken van het hout?

Ook vraag ik me af hoe je het beste die schoren aan de zijkanten van het onderstel kunt maken? Maak je de X eerst in ze geheel?

Genoeg vragen weer :eek:.

Gr Elio
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 422

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hey, ik had ook iets gelijkaardigs in gedachten, ook vraag gepost en verschillende antwoorden gekregen. Kijk anders bij 'werken met hout' en dan 'Kwartier/Dosse wat gebruiken'. Ik denk op de tweede pagina dat ik dan ook de vraag gesteld heb. Mij hebben ze geantwoord dat het beste was parket te verlijmen op een tafelblad, zo kan het hout niet werken omdat het parket te dun is om te werken en volledig verlijmd is. Misschien is dit hier ook zo?

Gr, seb
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Zou het Niet met lamello s kunnen? Eerst de puzzels maken die je vervolgen vierkant op maat kunt zagen, dan het kader er omheen lijmen.
 

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
Zou het Niet met lamello s kunnen? Eerst de puzzels maken die je vervolgen vierkant op maat kunt zagen, dan het kader er omheen lijmen.

Dat had inderdaad een optie kunnen zijn, alleen heb ik (nog) geen lamellenfrees. Het blad is nu niet de meest ideale constructie. Misschien toch maar puzzelen op plaatmateriaal en paar mm ruimte laten tussen alle stukken. Dat mag best wel voor een tafel als deze.

Bedankt voor het meedenken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.