afzuiging kast

lensink.dirk

Actieve deelnemer
7 mrt 2009
42
0
Athanor zei:
Volgens mij moet je van de nul afblijven ander blaas je de hele boel op.......

Fons

hoi

de zaag loopt nu goed maar de afzuiger gaat niet aan ,ze zeggen dat ik 5 draden nodig heb maar ik heb er maar 4

dirk
 
A

Athanor

Guest
Ik heb er verder geen verstand van, maar ik weet dat ik 5 polige stekkers heb voor een 16 ampere aansluiting. Had een 16 amp. 4 polige stekkers gekocht die dus niet pasten en ik moest omruilen. Van de technicus begreep ik dat ik alle draden mocht wisselen behalve de aarde en de nul.

Fons
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
@Fons

Goede tip van die technicus
Nul moet op de nul en aarde op de aarde

Maar ik bedoelde dat je de meeste apparaten aansluit zonder nul, behalve als daar nog 220v apparatuur inzit (bv elektronica). Wat de reden zou kunnen zijn dat de afzuiging bij Dirk niet werkt.


Frank
 

tuoh

Oud hout
Frank zei:
@Fons

Goede tip van die technicus
Nul moet op de nul en aarde op de aarde

Maar ik bedoelde dat je de meeste apparaten aansluit zonder nul, behalve als daar nog 220v apparatuur inzit (bv elektronica). Wat de reden zou kunnen zijn dat de afzuiging bij Dirk niet werkt.


Frank

Dat klopt als een bus, bij het aansluiten van mijn Felder moest ik ook een vijfde draad(=nul) bijtrekken om de machine aan het draaien te krijgen.

Mvg,

André
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
545
58
Oostzaan
Je hebt als het goed is een bruine ,blauwe en twee zwarte draden.
En dan als je 5 polig hebt ook nog een geel/groene.
De twee zwarte draden mag je zonder pardon omwisselen voor een andere draairichting.
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
als je een 4-aderige kabel hebt zit er een geel/groene draad in en géén blauwe!
bij een nieuwe kabel is de tweede zwarte draad vervangen door een grijze

bas
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
marco zei:
Schummie zei:
Je kan ook een setje kopen met een aantal stopcontactontvangers en een afstandbediening,
deze kosten bij de Gamma ongeveer 15 euro per set, met 1 afstandbediening en 2 stopcontacten.
Dan kan je met je afstandbediening je stofzuiger op afstand aan en uitzetten zetten en
het werkt perfect.
Het is maar een idee, ik heb het ook en het werkt perfect.

Groetjes Schummie.

1175784_610_1210332638676-klik-aan-klik-uit-350.jpg

En hoeveel vermogen kan dit kastje schakelen? Grote kans dat hij maar 500-750 watt mag schakelen en dus geen 1200W voor stofuiger of 2000W voor de zaag.

Ik zag ze nu bij de Karwei in de aanbieding. Drie stuks voor 18 euro of zoiets. Er stond ook bij dat ze 2300 watt max belast mogen worden, dus dat valt alles mee.
 

lensink.dirk

Actieve deelnemer
7 mrt 2009
42
0
jpandriesse zei:
marco zei:
Schummie zei:
Je kan ook een setje kopen met een aantal stopcontactontvangers en een afstandbediening,
deze kosten bij de Gamma ongeveer 15 euro per set, met 1 afstandbediening en 2 stopcontacten.
Dan kan je met je afstandbediening je stofzuiger op afstand aan en uitzetten zetten en
het werkt perfect.
Het is maar een idee, ik heb het ook en het werkt perfect.

Groetjes Schummie.

1175784_610_1210332638676-klik-aan-klik-uit-350.jpg

En hoeveel vermogen kan dit kastje schakelen? Grote kans dat hij maar 500-750 watt mag schakelen en dus geen 1200W voor stofuiger of 2000W voor de zaag.

Ik zag ze nu bij de Karwei in de aanbieding. Drie stuks voor 18 euro of zoiets. Er stond ook bij dat ze 2300 watt max belast mogen worden, dus dat valt alles mee.

hallo

gaat moelijk als er een 380 stekker aan zit

Dirk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.