Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Onderwerp: afzuiging kast

afzuiging kast

hallo

ik heb ergens een kastje met elctra stekker waar de stekker van de machine (frees,zaag ) in kan doen en als je machine aan zet gaat de afzuiginstallatie aan na dat je machine uit zet blijf de afzuiger 10 sec door gaan dan gaat de afzuiger ook uit

wie weet waar hij te koop is of hoe die heet

Alvast bedankt

Dirk Lensink

Athanor
    Guest

Re: afzuiging kast

Hallo Dirk,

Bij Felder Nederland zie link: https://shop.felder-gruppe.at/felder...e=shop_node151

Succes, Fons

Als je handig bent met electronica kan je het ook zelf maken.
    Heb ik ook gedaan.
    Als je schemaatje wilt hebben laat het mij even weten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2008

Als je handig bent met electronica kan je het ook zelf maken.
    Heb ik ook gedaan.
    Als je schemaatje wilt hebben laat het mij even weten.
    Beste Schrijnwerker,

Ik zou graag dat schemaatje van je hebben, lijkt me een heerlijk project om een avondje aan te solderen, en bijzonder handig. En bij Felder betaal je behoorlijk voor zo'n ding.

Ik zal het schema voor je opzoeken van wat ik gemaakt heb.

Als je er nog vragen over hebt hoor ik wel.
    Succes met solderen.

Attached files stofzuiger .pdf (21.1 KB)

Te gek, dat wordt een tripje naar de plaatselijke electronica boer en een gezellig avondje met de soldeerbout :-)

Schema ziet er indrukwekkend uit, zeker voor een leek die er geen kaas van heeft gegeten. Kan iemand wellicht kort uitleggen hoe je zoiets in elkaar zet en wat meer toekichting geven op de onderdelen die nodig zijn? Ik heb al even bij Conrad gegoogelt en vind een paar onderdelen op de opgenomen nummers, maar in een aantal gevallen zijn er verschillende types met verschillende voltages voorhanden. Of is het voor iemand zonder enige ervaring te hoog gegrepen om dit in elkaar te zetten?

Is het schema overigens toepasbaar voor alle machines, heb een afzuiger van ongeveer 1kw en een zaagtafel van bijna 2kw.

Je kan ook een setje kopen met een aantal stopcontactontvangers en een afstandbediening,
    deze kosten bij de Gamma ongeveer 15 euro per set, met 1 afstandbediening en 2 stopcontacten.
    Dan kan je met je afstandbediening je stofzuiger op afstand aan en uitzetten zetten en
    het werkt perfect.
    Het is maar een idee, ik heb het ook en het werkt perfect.

Groetjes Schummie.

Forum Rechten