Vuren tafelblad

Noobie

Nieuw lid
22 feb 2014
2
0
Hallo
ik ben van plan om onze nieuwe meubels zelf te gaan maken ideeen al genoeg. Zit alleen met een vraag een tafelblad kan je dat het beste maken van een dikke balk een 4cm of 2 planken op elkaar lijmen en die nerven tegenover gesteld ?
Alvast bedankt !
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Balken ! Als je planken over elkaar gaat verlijmen dan komen er teveel spanningen op te staan door het werken in verschillende richtingen. Zeker met vuren want dat werkt als een malle.
Zoek maar eens op tafelblad en constructie of iets dergelijks, er is al veel over vermeld.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik heb wel eens een vuren werkblad gemaakt voor in een badkamer notabene. Wel heel goed in de verf gezet. Ik ben toen als volgt te werk gegaan. Ik heb balkjes gebruikt van 5 tot 7 cm breed en 3,5 cm dik. Met een verlijmfrees gezorgd dat de verlijmen zijden bekantrecht en goed passen. Uiteraard voor dit freeswerk wel even de jaarringen om en om gelegd.... Vervolgens alles keihard geperst met prof PU bruislijm. Moet wel zeggen dat ik aan dit blad aan een kopse zijde ook een massieve poot van het zelfde bladmateriaal vastgelijmd had. De boel is eigenlijk na 15 jaar nog steeds stabiel. Ok je voelt nu wel de naadjes tussen de balken vanwege de verschillende veranderingen in dikte. Viel me 100% mee dat werken van het vuren op deze wijze.
 

Noobie

Nieuw lid
22 feb 2014
2
0
Ok hartstikke bedankt, was aal aan het zoeken maar kwam niet op de juiste onderwerpen terecht.

post wel een foto als die zover is
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.