Waarom wordt er de laatste tijd zo weinig gereageerd?

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Wat me de laatste tijd opvalt is dat er bijna niet meer op elkaars werkstukken gereageerd wordt. Als je geluk hebt krijg je een stuk of 4 reacties, terwijl dit forum over de 500 leden heeft, waarvan toch minstens een stuk of vijftig 'vaste' mensen die je herhaaldelijk terug ziet.

Wat me ook opviel is dat op de technische vragen, bijvoorbeeld over de aankoop van een nieuwe zaagtafel, wel redelijk wordt gereageerd. Maar op de werkstukken bijna niet. Als je iets op het forum zet, of het nu een nieuw gemaakt meubel, draaiwerkstuk of nieuw aangeschaft gereedschap betreft, krijg je bijna geen reacties!! Het is toch een kleine moeite om even te zeggen dat je het op z'n minst waardeerd? Of zie ik het verkeerd?

Als dit zo doorgaat verliest iedereen de motivatie om zijn/haar werkstukken te laten zien, want je krijgt toch amper reacties. Op die manier wordt dit een dood forum en gaat het hooguit als een technisch advies forum verder.

Een beetje meer enthousiasme mag wel dacht ik zo! Maar misschien heb ik het verkeerd?
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Wel raar inderdaad, want het zijn de leukste posts als je weer een nieuw werkstuk ziet.

Zelf reageer ik ook zelden terwijl ik toch dagelijks op het forum kijk.

Note to self: Vaker even een kleine reactie, want het is inderdaad altijd leuk om feedback te krijgen als je iets gemaakt hebt.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik vind het wel een goede opmerking woodworker. Zoals Hemski van de week ook al reageerde op Hubert, wordt er wel veel gekeken, en is er ruim waardering voor wat er allemaal te zien is aan werkstukken op ons forum, maar wordt het niet zo veel uitgesproken.
Zelf vind ik de werkstukken die forumleden maken uiteindelijk de kern van ons forum, tenzij je gereedschap spaart natuurlijk :) .

jaap
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Goed punt.

Foto's en beschrijving zijn altijd geweldig inspirerend. Net als hierboven genoemd zal ik mijn leven beteren :)

Ralph
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Hallo vrienden.

Ik heb een aantal dagen niet kunnen kijken op ons Forum (andere zaken te doen).
Nu lees ik ieets over gebrek aan waardering en dat soort dingen.
We zijn hier toch geen applausmachine?
Mooi dat je af en toe je waardering laat horen natuurlijk.
Ik vind eigenlijk dat de trotse maker van een product iets meer mag tonen dan een paar foto's.
Heel interessant zijn bijvoorbeeld afmetingen, welke houtsoorten gebruikt zijn, afmetingen, maatschetsen, afwerking, welke problemen tijdens het maakproces optraden en hoe ze ziujn opgelost, welke gereedschapepen dat gebruikt zijn, wat je de volgende keer beter zou willen doen, hoeveel tijd heb je erin zitten en zou het de volgende keer een stuk sneller kunnen.
Voor mij zijn dat in elk geval zaken waar ik van leren kan.
Kortom, foto's leuk maar voor mij niet altijd een prikkel om meteen te reageren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.