schaafmessen vlakenvandiktebank Lurem Former RD 30

Matthijs

Nieuw lid
23 jun 2013
2
0
Hallo,

Ik heb een vlak en vandiktebank van het merk LUREM type Former RD 30. De schaafmessen daarvan zijn dusdanig beschadigd dat ik nieuwe moet hebben. Deze kan ik echter nergens vinden.
Nu heb ik ook ergens gelezen dat de schaafmessen van Metabo HC300 hetzelfde zijn.
Weet iemand of dat klopt?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Welkom Matthijs,

ik ga ervan uit dat het herslijpbare messen zijn, die kan je dus weer laten slijpen en de hakken er uit halen. De handleiding van de machine moet vertellen hoe breed de messen minimaal mogen zijn, als ze te vaak geslepen zijn en dus te smal moet je beter nieuwe kopen.
Als je nieuwe moet dan de oude nameten, lengte en dikte. Normaal gezien is dat allemaal standaard en kan je eender welke kopen met dezelfde lengte en dikte.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Ik koop ze bij het bedrijf wat ze ook slijpt, herslijpbare messen kan hij in elke afmeting leveren. Heb geen ervaring met wisselmessen. De maximale breedte is wel terug te meten aan het blok
 

Matthijs

Nieuw lid
23 jun 2013
2
0
Bedankt voor de tips. Ik wilde ze laten slijpen bij Baptist in Arnhem. Daar gaven ze aan dat ze niet meer te slijpen zijn. Die van Lurem zijn sowieso niet meer te krijgen volgens mij. Op internet kom ik tegen dat de Metabo hc300 hetzelfde is. Baptist rade me aan om hier te vragen of er iemand is die daar ervaring mee heeft.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Felder heeft messen die passen. bel of mail ze even. Meestal krijg je nog dezelfde dag antwoord.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Als je de orginele maat weet kan je ze bij elke slijperij bestellen. Ik koop mijn schaafmessen bij appleby woodturnings op evil-bay.goede prijzen,snelle levering en als je drie sets koopt nog 10 % extra korting.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.