Olie,beits,lak of......?

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Hallo allemaal,

Zoals sommigen mischien weten heb ik een rietveld zigzagstoel gemaakt, en ben ik nu bezig die af te werken. maar nu loop ik tegen een probleempje aan ik heb de stoel gemaakt uit beuken en dat wil ik in het zicht houden dus geen kleurtje erover. dus dan kom je uit bij olie beits of kleurloze lak. maar nu heb ik totaal geen ervaring met olie of beits, en ik weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Ik heb al een beetje ge googelt en ik denk nu dat osmo hardwax het gene is wat ik zoek, maar weet ik nog niet helemaal zeker. het beuken mag wel iets donkerder worden maar niet teveel niet richting de kleur van meranti bijv. Maar hij moet wel beschermt zijn tegen vocht en vlekken. Dus is osmo hardwax dan aan te raden of zijn er andere/betere alternatieven?

Ik hoor graag van jullie
 

gub

Actieve deelnemer
26 dec 2012
37
0
Kring van Dorth
Ik heb net op een beukenzitting van een kruk, de osmo topoil gebruikt en moet zeggen slecht een heel klein tikje donkerder.
En volgens de verkoper bij Baptist, goed af te nemen en voedsel veilig.
Ik kocht de olie omdat ik de keukentafel grondig onderhanden moet nemen.
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Skylt ultra matt vernis; originele kleur blijft, zelfs eerder nog wat lichter.

slijtplakkene worden na verloop toch wat glanzender, enkel olie kan mat blijven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.