Drijfhout lamp

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
In de zomer van 2012 ben ik met een maat naar de Noordkaap gereden. Nu is voor de reiziger hier op het forum de Noordkaap de Noordkaap niet en zijn ook wij naar het verste punt van het Europese vaste land gelopen; Knivskjelodden. De weg hier naar toe was machtig mooi en ook zijn we het een en ander aan drijfhout tegen gekomen. Helaas voor mij ligt er geen autoweg langs die route anders waren er wel meerdere planken mee terug gekomen. :rolleyes:. Ik heb er vier mee weten terug te nemen. En na een route van ca 7km terug was ik ook wel klaar met die planken eerlijk gezegd.

SAM_2304.jpg
Een impressie van het drijfhout.

Nou dacht ik dat ik een foto had van die vier planken maar dat heb ik niet. In eerste instantie wilde ik van die planken een deur voor een kast maken. Nou is deze kast veranderd in een grotere kast waardoor de deur overbodig werd. Toen hebben de planken een tijd op zolder gestaan en van een had ik vrijwel direct een nieuw doel; een schap voor een hangkastje. Deze dient nog gemaakt te worden. Voor de andere had ik nog niks.

Toen had ik behoefte aan een nieuwe lamp, en kwam ik op het idee om van een van de planken een tapse achthoekige kap te maken. Zo gezegd, zo gedaan. De bovenkant heb ik afgesloten met een mat plexiglas stukje zodat ik indirect licht krijg. Ik had dus al een deel van de lamp.
Daarna ben ik een weekend weg geweest naar zee. Bij Wijk aan Zee liep ik tegen een magnefiek stuk biels aan dat de perfect afmeting had en er nog perfecter verweerd uitzag. De voet was dus ook binnen. Nu nog de steel. Deze heb ik hier in de buurt gevonden toen ik naar huis fietste. Ze hadden wat bomen gekapt en ik vond een stuk die zich op splitste in drie takken. Perfect! De kap heb ik op de steel gelijmd.
Het snoer is een linnen strijkijzer snoer, gevonden via internet.

Dit is het resultaat, ik ben er zeer tevreden over. De afmetingen van de voet zijn ongeveer 210x175 en de totale hoogte ongeveer 450. Er zit inmiddels ook een schakelaartje op.

20131225_153505.jpg20131225_220657.jpg20131225_220736.jpg
 

Ralphie-T

Actieve deelnemer
8 feb 2014
61
1
Ja, dat wilde ik ook vragen; dat stuk touw is dus het snoer?

Echt een GEWELDIGE lamp! Ook de 8-hoek heb je behoorlijk uitgedokterd...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.