Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36

Alternatieven voor vaak dure afzuigslang / afzuigbuis ?

Heeft iemand misschien goed werkende alternatieven voor de vaak dure afzuigslangen en buizen ?
    Ik wil binnenkort mijn "nieuwe" (2e hands) afzuiger aan gaan sluiten op 2 machines en ben op zoek naar een betaalbare oplossing.
    Alvast dank, Erik

PVC voor regenwaterafvoer is een goedkoop alternatief.
    Alle begin is moeilijk, maar het is moeilijker om niet te beginnen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramDeBelg Bekijk Berichten
    PVC voor regenwaterafvoer is een goedkoop alternatief.
    Werd dit niet afgeraden wegens statische electriciteit <-> stof?
    Dit is het eerste dat mij binnen schiet, weet niet of dit klopt!

Groetjes,
    Kevin

Spiralo buis, die ook gebruikt wordt voor mechanische ventilatie.
    sometimes you just need a bigger hammer

@KevinD : ja, velen zullen dat zeggen.... maar vooraleer je de verhouding CO2/Stof hebt die daartoe aanleiding kan geven is de kans al .... wel hééél klein ;-)
    Noem maar 1 hobby werker die dat heeft voorgehad....

Spiraliet buis inderdaad ook mogelijk.
    Alle begin is moeilijk, maar het is moeilijker om niet te beginnen

Athanor
    Guest
    Is al eens een stevige discussie over geweest, wellicht interessant voor je om nog eens na te lezen.

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Je kan eens kijken op www.flexibeleslangen.nl.

Edit: oeps, ze leveren niet (meer) aan particulieren. Zal wel teveel gedoe met wietplantages hebben opgeleverd.

Je lokale slooperij/machine handel heeft nog wel eens stukken tweedehands liggen...mits het niet teveel uv licht heeft gezien is het meestal in prima te gebruiken

Dank voor al jullie suggesties! Ik zal zodra ik de handel heb aangesloten een paar fotootjes posten; ga nu eerst maar eens jullie suggesties opvolgen en kijken waar ik wat voor een acceptabele prijs kan bemachtigen...

Athanor
    Guest
    Uiteindelijk heb ik gekozen voor de spiraliet oplossing, met flexibele slangen van Felder, prijs daarvan valt me nog mee.

Kijk maar eens aan het eind van mijn topic over de uitbreiding van mijn werkplaats.

Succes! Fons

Forum Rechten