Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Slijphulpen, eclipse, lie nielsen, bridge city tool

Op de bijzonder leuke bijeenkomst bij Masave gisteren vertelde Rene me wat over een misschien nieuwe slijphulp van Lie Nielsen en stuurde me vanmorgen onderstaand berichtje met filmpje.
    Lie Nielsen heeft ook een filmpje hoe je de bestaande eclipse kunt verbeteren en de mooiste slijphulp vind ik nog steeds die van Bridge City Tools.

jaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rendew

We hadden het even over de eclips slijphulp die er niet meer is toen vertelde ik dat Lie Nielsen er mee bezig is kijk maar op 1 minut 46

Jaap het ziet er wel erg gelikt uit ,het is eigenlijk een juweeltje de prijs is ook goud gerand maar dat heeft mij nog nooit weerhouden als ik een maand op water en brood wil gaan zitten heb ik alleen mij zelf er mee niet ten kosten van mijn twee mini tijgertjes natuurlijk !!!!
    Dat andere hulpstukje "moet" er dan eigenlijk ook bij te samen 308 dollartjes pakweg 225 eurries (hmm 1 maand water en brood is niet genoeg vrees ik )
    bridge city .jpg

Is het eigenlijk niet TE mooi om te gebruiken ?
    Laatst gewijzigd door rendew; 16-02-14 om 16:51. Reden: wat type foutjes

René, je kan natuurlijk ook gewoon uit de hand slijpen en andere leuke spulletjes kopen. Zolang je maar "Masave's honing fluid" gebruikt

Ja kwakkie van de wibra. Wel heel erg mooi gereedschap. Maar dan moet ik kiezen tussen mijn Tormek en met de hand. Ik houd het voorlopig op de Tormek. Als hier de stroom langdurig gaat uitvallen zal ik mijn mening herzien.

het verbaast me toch dat mensen zoveel uitgeven voor een hulpstuk, wat je met oefening ook uit de hand kunt doen.

zo'n hulpstukje (of iets vergelijkbaars) is toch ook met een half uurtje te maken?

Die kerel van Lie Nielsen heeft het over $100, vind ik al veel voor hun apparaatje (zal de naam zijn) maar de prijs van dat andere dingetje slaat alles!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door burley Bekijk Berichten
    zo'n hulpstukje (of iets vergelijkbaars) is toch ook met een half uurtje te maken?

Die kerel van Lie Nielsen heeft het over $100, vind ik al veel voor hun apparaatje (zal de naam zijn) maar de prijs van dat andere dingetje slaat alles!
    Maar wel duivels mooi. Typisch een gevalletje kadootje voor valentijnsdag....

Wat bij die prijzen vaak vergeten wordt is dat het geen massa fabricage is. Het is niet in China per miljoen van spuitzink in elkaar gestampte eenheidsworst. Wat betreft kosten van materiaal en vooral manuren zijn die dure stukjes gereedschap echt niet overdreven geprijst. We zijn zo gewend geraakt aan de Aldi en Lidl prijzen dat we vergeten wat vakmanschap echt kost.

Maar dat neemt niet weg dat het een hoop geld is voor iets dat je niet echt nodig hebt. Wat dat betreft is de visie van deze blogger interessant: http://readwatchdo.com/2014/02/sharp...WatchDo.com%29

Hopelijk is de kwaliteit beter dan die van Veritas, die was duur zonder de kwaliteitsmeerwaarde.

@reinoud : lapping-fluid by Masave...... Briljante idee he....Zal wel busjes Glassex neerzetten

Qua jig gebruik ik de veritas , echter grijp ik meestal naar de tormek..

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten