epoxy gieten op onbehandeld eiken, maar zonder verkleuring?

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik kan me voorstellen dat het nu wel erg verwarrend wordt, open een nieuw topic, vertel wat je hebt en laat een voorbeeld zien, of vertel hoe het eigenlijk moet worden, dan komt er vast wel gericht advies. En ik zie dat Ralphi-T zijn foto's uit zijn posts verdwenen. Please upload je foto's naar het forum, dan blijven ze beschikbaar.

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Net even met veel plezier naar het filmpje over "liquid glass" zitten kijken. Het viel me op dat het hout maar aan 1 kant werd behandeld....
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Klopt dit was me ook opgevallen. In het verleden heb ik een tafel gemaakt en geheel met epoxy behandeld. De tafel moest mooi vlak zijn omdat mijn vrouw deze gebruikt voor haar tekenlessen. De onderkant had ik echter iets minder epoxy opgedaan, ik dacht dat het voldoende was. Had ik beter niet kunnen doen want een paar maanden later zat er een behoorlijke glooing in het blad. heb ik het hele blad opnieuw kunnen schuren en bovenkant maar zeker ook de onderkant met epoxy behandeld. Hierna is het mooi vlak gebleven.
gr. Nol
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Ja, dat is de truc, om het hout stabiel te houden moet je het rondom afsluiten. En geloof niet de fabeltjes dat het hout moet ademen omdat het anders gaat rotten. Hout dat te vochtig is gaat rotten, daar komen schimmels op etc. Hout dat te droog is verpulvert. Je moet voor een langblijvend resultaat wel goed gedroogd hout gebruiken. Ik heb een paar experimenten op stapel staan voor het komend jaar, want er kwamen op ons forum (o.a. in deze post) een paar prachtige voorbeelden voorbij.

jaap
 

justarby

Actieve deelnemer
2 nov 2015
33
0
hello
here is my last project with epoxy,itis good stuff
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 133

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.