Woodstar C6-06, is dat wat ?

Goedeavond allen, ik ben me aan het orieënteren voor een leuke freestafel om mijn steeds meer aanwakkerende drang om "leuke" dinge(n)tjes te gaan maken met mooie stukken hout op het moment dat ik met de verbouwing van de bovenverdieping klaar ben, ik heb al wel diverse gereedschappen tot mijn beschikking (voor de meesten van jullie is mijn collectie mss een lachertje maar je moet ergens beginnen) en koop over het algemeen eerder een stuk gereedschap bij bijvoorbeeld een bedrijf als Leys ipv een doorsnee bouwmarkt, maar nu sta ik toch in dubio, ik weet dat het zelf maken van een freestafel moet lukken en heb al wel een losse Bosch POF1400 ace voor eronder maar dat is tijd (ivm met de verbouwing) en ervaring technisch voor nu geen optie.
Ook wil ik tzt een klein aantal stationaire machines hebben (eigenlijk meer dan mijn schuurtje groot is) en aangezien dat ik geen professionele werkplaats ambieer hoeven dat geen metervreters te zijn.

Ik ken ondertussen wel wat de betere merken zijn en wat dat allemaal kost, maar dat zijn meestal ook niet de kleinste machientjes.
Op mijn verlanglijstje staan een vlak en vandikte bankje, freestafel, en een zaagtafel.

En nou staat er op mp een woodstar te koop die dit alles heeft en na lang wachten op een antwoord van mijn mailtje wat de beste man er voor wilt hebben, kreeg ik vandaag het antwoord dat dat een bedrag is van 200 eurie's.
Nu mijn vraag,... is dat wat wetende dat dit een "bijmerk ?" is van Scheppach en niet meer gemaakt wordt en destijds 879,- kostte.
Oja, en er is een geleiderwieltje afgebroken maar alu lassen kan ik op de zaak wel laten doen.

Ook heb ik op een engelse houtwerksite/forum gelezen dat hij wel wat plasticerig aanvoelt.

Als dit apparaat niet blijkt te zijn overweeg ik binnenkort in ieder geval een hbm freestafeltje te gaan halen en op mp een scheppach/electra beckum oid zaagtafel te zoeken, maar sta open voor andere opties.

Ik ben me er ook van bewust dat een goedkopere machine meer moeite en tijd zal kosten om onder de knie te krijgen maarja,... C'est la vie

Dat is net zo met koffie, ik heb veel klanten met een volautomatische machine waar een knoppie opzit met espresso, en dat is in ieder geval beter dan voorgemalen en of koffie uit een Snertseo maar haalt het niet bij een losse maler en espresso machine, maar dat zijn keuze's die je moet nemen en het is maar waar je genoegen mee neemt.
Dus jullie ongezouten mening en gedachten zou ik zeer op prijs stellen, alvast bedankt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.