Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Lintzaag Euro 260 te koop

Vrienden van het hout,
    Het is me weer gelukt om een lief Inca'tje te vinden en compleet te reviseren. Hij is helemaal bedrijfsklaar.
    Tot op het laatste schroefje is hij uit elkaar geweest. Alles is ontvet, ontdaan van aangekoekt zaagsel, ontroest, geolied en gesmeerd waar nodig, lagers vervangen, afgesteld, opnieuw bekabeld, etc., etc.
    Hij loopt nu weer als een naaimachientje.
    Er zit een zaaglint op van 5 tpi x 1/2" en is voorzien van een verstelbare dwars/verstekgeleider. Let op: dit is een vrij zeldzaam accessoire bij de INCA's.
    Extra zaaglinten: 7 tpi x 5/16" en 4 tpi x 5/8" inbegrepen.
    Zaaghoogte 16 cm
    Vermogen 0,6 PK bij 230 Volt.
    Kortom weer een Zwitsers juweeltje van techniek, precisie en degelijkheid dat weer vele jaren mee kan.
    Ik wil er graag € 275 voor hebben.
    IMG_20140206_170945 (Small).jpg
    IMG_20140206_170959 (Small).jpg
    IMG_20140206_171003 (Small).jpg
    IMG_20140206_171008 (Small).jpg
    IMG_20140206_171855 (Small).jpg
    IMG_20140206_171902 (Small).jpg
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Oei!, dit is wel heel verleidelijk.

Het is misschien een beetje vreemd dat ik geinteresseerd ben in een ding dat alleen werkt met de stekker in het stopcontact, maar ik zie in de toekomst een paar projectjes waarbij een goede lintzaag ondanks alles heel nuttig zou kunnen zijn.

Hoeveel ruimte neemt deze machine in en hoe zwaar is hij ongeveer? Ik heb maar een klein werkplaatsje en om hem daar te krijgen moet hij ook nog een trap op met twee bochten.

@Ad: hij is ongeveer 32 kg en goed te tillen. De afmetingen zijn:
    - Voet 28 x 28 cm
    - Tafel 32 x 32 cm
    - Hoogte 85 cm
    - Breedte 53 cm
    - Diepte 45 cm
    Hij is heel goed handelbaar; ik heb hem zelf van tweehoog met 4 bochten eenvoudig naar beneden gehaald.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Pieter,

je komt net te vroeg met deze aanbieding, net wat filter materiaal gekocht, moet weer even sparen, maar mocht je over een maandje of 2 a 3 weer zo'n INCA gereviseerd hebben ben ik geintreseerd.

Spannend, spannend. Volgens de bank gaat het lukken en ik heb een hoekje gevonden waar hij niet in de weg staat als hij niet in gebruik is.

Het enige dat me nog tegenhoudt is het transport. Op de bagagedrager van Enkhuizen naar Ridderkerk gaat 'm niet worden.
    Woon je ergens in de buurt van het station? Als het ding eenmaal in de trein staat dan haal ik Rotterdam wel, vanaf daar kan ik waarschijnlijk wel iemand regelen die me thuis kan brengen. Eventueel maak ik een kist op wielen van 45x55. Dat maakt het verslepen weer wat gemakkelijker en voorkomt gefronste wenkbrouwen in de trein.

@Ad: ik woon op ongeveer 5 minuten rijden vanaf het station. Als je wilt kan ik je ophalen en terugbrengen. Laat maar weten.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ad Beumer Bekijk Berichten
    Spannend, spannend. Volgens de bank gaat het lukken en ik heb een hoekje gevonden waar hij niet in de weg staat als hij niet in gebruik is.

Het enige dat me nog tegenhoudt is het transport. Op de bagagedrager van Enkhuizen naar Ridderkerk gaat 'm niet worden.
    Woon je ergens in de buurt van het station? Als het ding eenmaal in de trein staat dan haal ik Rotterdam wel, vanaf daar kan ik waarschijnlijk wel iemand regelen die me thuis kan brengen. Eventueel maak ik een kist op wielen van 45x55. Dat maakt het verslepen weer wat gemakkelijker en voorkomt gefronste wenkbrouwen in de trein.
    Ad, als je me diesel kosten betaald, wil ik wel met je naar Enkhuizen rijden, woon in Dordrecht.
    Ik wil wel eens zien wat een apparatuur die O Peatey allemaal heeft staan
    Dus laat je hierdoor niet afhouden van die koop.
    .
    Joep
    Laatst gewijzigd door jjjlll; 09-02-14 om 14:32.

Opeatey gaat net zolang door met reviseren totdat elk forumlid een lintzaag heeft?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ad Beumer Bekijk Berichten
    Eventueel maak ik een kist op wielen van 45x55. Dat maakt het verslepen weer wat gemakkelijker en voorkomt gefronste wenkbrouwen in de trein.
    Nou, met zulke grote wielen zullen mensen ook wel raar opkijken hoor!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jjjlll Bekijk Berichten
    Ad, als je me diesel kosten betaald, wil ik wel met je naar Enkhuizen rijden, woon in Dordrecht.
    Ik wil wel eens zien wat een apparatuur die O Peatey allemaal heeft staan
    Dus laat je hierdoor niet afhouden van die koop.
    .
    Joep
    Helemaal super! Ik betaal de diesel, de koffie en als je onderweg honger krijgt desnoods ook nog een uitsmijter.

Zullen we de rest per pb regelen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woruta Bekijk Berichten
    Opeatey gaat net zolang door met reviseren totdat elk forumlid een lintzaag heeft?
    Klopt. En daarna gaat hij zich richten op onderhoud. Een klantenbestand heeft hij al.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArtHarg Bekijk Berichten
    Nou, met zulke grote wielen zullen mensen ook wel raar opkijken hoor!
    Eis van de spoorwegen. Anders mag ik de kar niet achter de trein haken.
    Laatst gewijzigd door Ad Beumer; 09-02-14 om 15:05.

Forum Rechten