Electr vijltje

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Ik ben op zoek naar een vijlschijfje voor mijn dreumel om zaagjes scherp te maken.
Wie heeft een goed en betaalbaar adres.
Dank

Simon
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik gebruik de originele dremel doorslijpschijfjes die per 25 ofzo verpakt in een kokertje zitten. Kosten een euro of 5 en gaan (bij mij althans) veel langer mee dan imitatie schijfjes (lees: spetteren niet uit elkaar)

Ik gebruik ze om mijn Tuffsaws zaaglinten scherp te houden.

Groeten,
Patrick
 

frans A

Actieve deelnemer
18 sep 2011
169
1
waddinxveen
hoi patrick, ik gebruik mijn diamant schijfjes op de dremel en slijp er mijn lintzagen mee en mn silky hand en stok zagen.
je koopt ze per 10 en ik ben nu nog met mijn eerste bezig. ze zijn echt niet verkeerd!
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
hoi patrick, ik gebruik mijn diamant schijfjes op de dremel en slijp er mijn lintzagen mee en mn silky hand en stok zagen.
je koopt ze per 10 en ik ben nu nog met mijn eerste bezig. ze zijn echt niet verkeerd!

Hoi Patrick en Frans,
Fijn te horen dat jullie goede zaagjes hebben om lintzagen te slijpen.
Maar waar kopen jullie deze zaagjes.

Simon
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik haal ze bij de hornbach, maar de andere bouwmarkten hebben ze ook. Wel de originele van dremel nemen, niet de imitatie.

Groeten,
Patrick
 
A

Athanor

Guest
Ja, hij heeft de kamera in een helm ofzo, bovendien is hij wel heeeel breeeed van stof....... :(

Fons
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Het slijpen op zich is op het filmpje goed te zien.
Gaat alleen nog sneller als op het filmpje, omdat je de tand maar even tegen de slijpsteen hoeft te houden.
De sabre cut van Ian koste me ongeveer 10-15 minuten om te slijpen nadat ik 2 spijkers had doorgezaagd.
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Het slijpen op zich is op het filmpje goed te zien.
Gaat alleen nog sneller als op het filmpje, omdat je de tand maar even tegen de slijpsteen hoeft te houden.
De sabre cut van Ian koste me ongeveer 10-15 minuten om te slijpen nadat ik 2 spijkers had doorgezaagd.

Heb jij je sabre cut ook geslepen met de slijpsteen zo ja dan neem ik aan dat de slijpsteen niet te grof mag zijn?

Simon
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Heb jij je sabre cut ook geslepen met de slijpsteen zo ja dan neem ik aan dat de slijpsteen niet te grof mag zijn?

Simon
Hallo Simon,

Gewoon op een witte steen welke standaard op de slijpmachine zit.
Niet te hard duwen, maar gewoon even ertegenaan en volgende tand.

grt,

Leo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.