Buro weggewerkt in kast

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Nieuw projectje kotm eraan;

meubel op een tinerkamer.

In dat meubel, maat 30 cm diep!!, 180 cm breed, 250 hoog (van vloer tot plafond), moet een burotje zitten.

Bedoeling is om verder geen meubel in dekamer te hebben (buiten bed, geen kasten, burotje, etc), als alle deuren vd kast dicht zijn, is dat gewoon 1 wand.

Aangezien de kast maar 30 cm diep kan zijn, en het werkblad vh buro toch snel ongveer het dubbel moet zijn, ga ik op de een of andere manier dat werkblad in twee delen moeten maken; 1 deel vast in de kast, het tweede deel klapt dan bvb neer, of omhoog, of schuift of ik weet niet hoe.

Het vaste deel in de kast heeft als bedoeling om een prtable Pc en papierwerk te herbergen als de kast wordt dichtgedaan.

Ik kan dus niet simpelweg het tweede deel opklappen op het vaste deel.

Tafelpoten niet toegelaten, ik wil ook geen scharnieren zien als het blad is opengeklapt.

En om het compleet te maken wou ik eigenlijk zelfs dat losse deel als kastdeur mee laten fungeren.

Wie kent een goede techniek om zoiets te bouwen?

In theorie is de kast door de week dicht en in het weekend open, dus niet elke dag zit je dat ding te gebruiken, maar het moet wel wat stevig zijn.

Ik dacht nu om het buro gewoon 180 breed te maken, dus de hele breedte vd kast.

Bestaat er bvb een scharnier volle opleg, dan laat ik het losse deel naar beneden klappen (kast dicht) en als buro laat ik dat deel dan omhoogklappen?

BartKAST met Buro 180_250_30.jpg
 

SamR

Actieve deelnemer
5 jan 2014
62
0
Roeselare
Misschien is kan je eens kijken in de catalogus van haëffle het kan zijn dat je daar in vind wat je zoekt.
Maar een scharnier dat sterk genoeg is, en onzichtbaar aan de buitenkant zal veel geld kosten en moeilijk te vinden zijn.
Deze scharnieren zullen het gemakkelijk werken aan het "blad" eventueel gaan belemmeren.

Mssh een oplossing zoeken met uitschuifbare steunlatten?

mvg,
Sam
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
...Bestaat er bvb een scharnier volle opleg, dan laat ik het losse deel naar beneden klappen (kast dicht) en als buro laat ik dat deel dan omhoogklappen?...
Dat is een standaard opleginboorscharnier. Je zou een proefopstelling moeten maken om te kijken bij welke deurdikte je het scharnier zó kan instellen dat het in één vlak valt met het vaste deel van je bureaublad. Normaal gesproken stel je namelijk alleen de deur positie in voor de gesloten toestand.
Zoals SamR zegt: om het blad in geopende stand te blokkeren zou je dan uittrekbalkjes kunnen maken. Nadeel van je idee is wel dat eventuele beschadiging aan je bureaublad altijd aan de buitenkant van je kast zichtbaar zullen zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.