houtbewerkingsforum dag!!!

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Woodworker.
Ik heb alleen maar opbouwende en vraagtekens plaatsende opmerkingen gelezen. Inderdaad alles kan. We zijn aan het brainstormen zoals je terecht zegt.
Een stappenplan van Hansalmere lijkt me echter nog vroeg, want (ik citeer je vraag aan Hansalmere) wie zijn we en wat willen we - is immers nog een open vraag.
Natuurlijk zou Hansalmere een blauwdruk kunnen geven van een stappenplan, maar voor wie dan: houtdraaiers, beeldhouwers, meubelmakers, instrumentbouwers, juthout- en boomstronkbewerkers, makers van gebruiksvoorwerpen, toegepaste kunst, abstracte vormgevers, restaurateurs, modelbouwers, botenbouwers, houtsnijders, carvers, ruimtelijke kunstenaars in hout, houtanalisten etc. en combinaties hiervan?
Of gaan we rubriceren: b .v. houtdraaiers, meubelmalers, beeldhouwers en overige. Of gaat een bepaalde doelgroep een dag beleggen?
Ik weet het niet, maar ben positief over de uitkomst.
vr.gr. Jan Pranger
http://www.arstorno.nl
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
hallo forumers!!

ten eerste zijn jullie natuurlijk allemaal altijd welkom op mijn kluszolder voor een goed gesprek en een kop koffie. liever niet in grote getale aangezien mijn kamer maar 3 bij 4 is, hahaha!!!!
ideeen te over merk ik!! we zijn met zo'n verscheidenheid aan houtbewerkers dat het zeer uitdagend zal zijn iets te gaan doen wat leuk is voor iedereen.
iedereen houdt van hout en bewerkt dit op zijn/haar eigen manier. misschien moeten we een houthandel/zagerij gezamenlijk gaan bezoeken. zo'n bedrijf kan hiervoor benaderd worden om eaa te vertellen over hout en de mogelijkheden.
ik vind alle ideeen fantastisch en hoop zeker dat de eerste forumdag in 2010 zal zijn!!!

rick
 

ArieProduction

Actieve deelnemer
13 aug 2008
176
1
Wageningen
www.builtin.nl
Het lijkt mij het leukst om bij een medehoutbewerker:

zijn/haar werkplaats te bewonderen,
het gereedschap te besnuffelen,
en wat werkstukken te kunnen bekijken.

En dat mag best bij mij in m'n garage, maar dan wel als het weer wat warmer wordt (geen verwarming aanwezig).
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
En toen werd het oorverdovend stil.........
Vier dagen geen reactie omtrent een forum of bijeenkomst.
De ideeën lagen tussen (niet) te groot en (meer) informeel.
Wel nu.
Ieder jaar omstreeks april/mei (op een zaterdag en zondag) doe ik mee met de kunstroute Lemsterland.
Bij mij thuis maak ik dan een expositie van mijn draaiwerk en maak het atelier bezoekersklaar.
Is het een idee om de dag daaraan voorafgaand (op vrijdag) als forumleden bij mij thuis bij elkaar te komen om alvast het draaiwerk en machines te zien (zie nieuwsfoto's op mijn site).
Dan hebben we alle tijd voor onszelf en kunnen zo een start maken voor een vervolg met een bredere invulling of hoe de gedachten dan ook maar mogen zijn.
Bij voldoende draagvlak ga ik dit dan organiseren.
Nu verwacht ik een stroom aan reacties...................
Vriendelijke groet uit Lemmer,
Jan Pranger
http://www.arstorno.nl
 
A

Athanor

Guest
Hallo Jan,

Nou is de stilte toch weer doorbroken! Ongegacht het gegeven dat dat ik een moment van stilte waardevol vind, roep ik nu luid dat ik ook graag van de partij ben!

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
het spreekt voor zich dat ik ook aanwezig zal zijn. ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke opkomst!! als je hulp nodig hebt met eaa dan hoor ik dat graag

rick
 

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
Lemmer..... 3.5 tot 4 uur rijden :eek: :eek: (als het verkeer dan nog wat meezit)....vanuit mijn woonplaats in Belgie. Ik dacht het niet. :( Misschien volgende keer. Veel plezier alvast!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Natuurlijk Epistaxis het is een lange weg, maar dat zal je 100 % meevallen want de weg terug is dezelfde.
Overigens een weekend Lemmer is ook nooit weg. Er zijn hier plesante overnachtingsplekskens.
En wat te denken van een bezoek aan het enige nog werkende stoomgemaal ter wereld: het Ir.Woudagemaal te Lemmer - werelderfgoed. Een mooie locatie voor techniek en ambacht.
Of bekijk Lemmer op Google met zijn water door het dorp. Een plaats met geschiedenis.
Maar ik snap uiteraard het probleem en zie je reactie daarom als een positieve steun voor dit initiatief.
Hartelijk dank.
Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
jan,

het is weer een paar dagen geleden sinds de laatste reactie. zullen we anders alvast een datum prikken? ik kom graag vantevoren even langs in Lemmer om misschien eaa alvast te overleggen. dit jaar wat druk met het werk. in januari heb ik weer wat meer tijd.

rick
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ok Rick. Januari lijkt mij een goede maand om bij elkaar te komen.
Onder "leve de zon" zie ik gelukkig een opleving over dit onderwerp ontstaan met een suggestie (jpandriesse) voor een centrale plaats.
Lemmer ligt natuurlijk redelijk centraal tussen Denemarken en België :lol: , maar een grotere werkplaats in het midden des lands is wellicht aan te bevelen.
Ik blijf de discussie en de (in principe) aanmeldingen op dit forum volgen en kom er zeker op terug in januari om eerst maar eens de koppen bij elkaar te steken.
Graag suggesties voor een goede locatie om de eerste forumdag te kunnen houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.