Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

houtbewerkingsforum dag!!!

mensen van het forum,

is het een idee om een dag te organiseren voor de leden van het forum? een bezoek aan een houthandel/zagerij oid?? wie heeft hier ideeen over??

rick

Re: houtbewerkingsforum dag!!!

lijkt mij ontzettend leuk.

wellicht kunnen we gewoon een aantal optie bedenken wat men graag wil zien

Hans

Athanor
    Guest

Het idee is goed!

Heeft Baptist komend jaar misschien weer een open dag, waarbij wij een meetingpoint en/of koffiehoek c.q. forumsoos kunnen organiseren?

Anders een demo-ochtend bij Festool of Felder o.i.d.?

Fons

ik denk dat we het zo breed mogelijk moeten houden want de ene heeft thuis een hele werkplaats ingericht en de ander alleen een simpele cirkelzaag waar die leuke dingen mee maak.

hans

Een demo dag bij bv Festool, Felder of ... lijkt mij ook zeer leuk en leerzaam.

Hallo Houtfans,
    Heel goed idee Rick.
    We gaan b.v. volgend jaar naar Fort Vechten tijdens "Vormgevers in Hout" en houden daar een symposium met als onderwerp hoe ons "ambacht" een betere plaats te geven in de wereld van duurzame en kwalitatief (in ontwerp en uitvoering) waardevolle producten.
    We nodigen een ontwerper/kunstenaar, een industrieel ontwerper, een inkoper van winkelketens, redacties van mode-/lifestylbladen, een marketingdeskundige etc.etc uit en belichten de promotiemogelijkheden.
    Hier komt vanzelf naar boven aan welke voorwaarden de producten moeten voldoen (..... een keurmerk ontwikkelen?????........) en wat de kanalen zijn voor afzet of expositie.
    Wordt dit forum (deze site) het trefpunt van alle vormgevers in hout en ontwikkelt het zich tot een oase van ambachtelijke en kunstzinnige ideeën voor starter en gevorderde?
    Of houden we het bij onze individuele hobby of beide?
    Of houden we een gezellige maar nuttige en onderhoudende dag?
    Het lijkt me goed om met elkaar te brainstormen over je aanzet.
    Nou zo eerst maar even.
    Vriendelijke groet
    Jan Pranger,
    http://www.arstorno.nl

ik moet zeggen ik las net veel belangstelling net de reactie van Jan, en moet zeggen door mij werk als event coordinator kijk ik toch met een andere bril naar deze topic. en volgens mij moeten wij een soort poll maken met een aantal optie en dat men daar uit kan kiezen

ben graag bereid met andere hier naar te kijken

hans

Athanor
    Guest

Als we toch gaan brainstormen, wat denken jullie van een bandschuurmachinerace? In de VS blijkbaar al een hele rage. Bekijk deze video en vele andere......

http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

:lol: Fons

Houtvrienden.
    Mijn idee is een visie voor de toekomst te ontwikkelen en van daaruit te werken aan een evenement o.i.d. als ondersteunende activiteit.
    Het verzamelen van allerlei leuke opties voor een dag brengt je niet verder dan de gemiddelde gevoelens en gedachten rond dit onderwerp. Daar is op zich niets mis mee, maar je moet het wel constateren. Er zijn onder de "" houtbewerkers" voldoende vormgevers, die zelf en met hun werk een trekkende rol kunnen vervullen op het gebied van deze hobby/bezigheid/beroepspraktijk.
    Mijn gedachte is, dat een professionele aanpak een dynamische rol kan vervullen om het AMBACHT IN HOUT verder uit te dragen en het de plaats te geven die het toekomt tussen andere vormgevingsuitingen in de categorie arts and crafts en kunst.
    Maar ja een gezellige dag, zoals de houtdraaiers die twee keer per jaar hebben is ook nooit weg, zoals je kunt zien op http://www.houtdraaien.com.
    Compleet met professionele leveranciers op houtgebied.
    De ene hand mag de andere gerust wassen.
    MvG - Jan Pranger
    http://www.arstorno.nl

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Waarom meteen zo groots aanpakken?
    Het lijkt mij juist aardig om ergens met een klein clubje bijeen te komen, kopje koffie,beetje kletsen/ideeën uitwisselen en wellicht een bezoekje aan het een of ander, maar op die manier de gezichten bij de personen leren kennen.

Forum Rechten