Bouwen van een freestafel

gdebuck

Actieve deelnemer
6 jul 2012
27
0
België Nevele
Deze week is mijn tweede bestelling toegekomen voor het maken van mijn freestafel. T-tracks en T-tracks klemmen gekocht via www.baptist.nl.

IMG_1635.jpgIMG_1634.jpg

Voor wat het werkblad betreft heb ik bij ikea een werkblad met afmeting 126x60,6x2,8 kunnen kopen voor de prijs van 16 Euro. Daarvoor kan een mens het niet laten liggen en is een melamine plaat voorzien van een witte laminaat-laag.

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50237533/

IMG_1636.jpg

Hiermee heb ik voorlopig alle middelen om het werkblad te kunnen maken. Maar eerst ga ik nu aan het werk met sketchup om het onderstel te ontwerpen. Vanzodra het ontwerp klaar is , post ik de tekeningen hier.
 

Rossi 46

Actieve deelnemer
9 apr 2013
142
0
In de Brico koop je gewone gordijnrails, die lijm je met epoxy vast.
Koop een gewoon U-vormig alu profiel voor uw geleier en lijm deze in je werkblad, de omgekeerde gordijnrail schuift hierin.
En de ronde kop van houtbouten slijp je aan twee zijden vlak, zodat ze in de gordijnrails passen.
Degelijk en goedkoop.

Natuurlijk kan je een gordijnrail gebruiken, en is dit nog eens goedkoop ook. Maaaaaaaaaaar dit is ook NIETS waard. Als je met zo een rai iets moet vasttrekken trek je alles krom en scheef. Qua veiligheid zou ik dit noot gebreuken. Dit is mijn mening natuurlijk, en iedereen doet wat hij wil hé.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Natuurlijk kan je een gordijnrail gebruiken, en is dit nog eens goedkoop ook. Maaaaaaaaaaar dit is ook NIETS waard. Als je met zo een rai iets moet vasttrekken trek je alles krom en scheef. Qua veiligheid zou ik dit noot gebreuken. Dit is mijn mening natuurlijk, en iedereen doet wat hij wil hé.

Ik gebruik de gordijnrails en heb nog nooit een probleem ermee gehad.

Ik gebruik het op de sysport van benchworks, de aanslag van mijn afkortzaag, en een korte geleiding op mijn werkbank.

Voorlopig (anderhalf jaar) staat alles nog recht, ondanks het vele gebruik ervan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.