Grote deuren voor wandkast

samuelb1002

Actieve deelnemer
25 feb 2011
59
0
Hallo


Ik ben op dit moment een nieuwe wandkast aan het uitdenken en tekenen.


We zouden graag deuren aan deze kast deuren hebben van vloer tot plafond dat is zo'n 270 cm. Het liefst in berkenmultiplex omdat we van de rustige tekening houden. Nu weet ik dat multiplex platen maar in 255 x 122 te verkrijgen zijn. Wat zou een goede oplossing zijn om een oplossing uit te werken zonder zichtbare naad?


Met fineer werken? Of hebben jullie andere oplossingen of zijn er mogelijkheden om de naad bij het samenvoegen van twee delen minder zichtbaar te maken?



Samuel
 
A

Athanor

Guest
Ik heb onlangs een plaat MDF gekocht van 300x122 dwarsgefineerd met dosse esdoorn fineer. Levertijd 1 week via een locale houthandel. Er zijn dus wel grotere maten te koop!

Fons
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Naar alle waarschijnlijkheid is multiplex met berkenfineer ook in grotere maten te krijgen. Van waar in België ben je? In Herk de Stad (op de industriezone) heb je Witon, een groothandel in plaatmaterialen. Verkopen aan particulieren en je kan je hout er eventueel op transporteerbare afmetingen verzagen op de paneelzaag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.