Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Zaagtafel

Zaagtafel

Ik zoek een zaagtafel van DeWalt de 745
    Moet 100% in orde zijn.

Zijn er ok mensen die ervaring met deze zaagtafel hebben?

Wellicht een domme vraag, waarom zoek je perse deze tafel als je er geen ervaring mee hebt ?
    Met een hamer past alles...

Omdat je met deze zaagtafel zeer precies kan zagen volgens de verkoper.

Maar aangezien ik liever een objectief oordeel heb, van mensen die er verstand van hebben, deze vraag.

Er is een review in het engels, anders kijken op amazon.co.uk

http://www.thisiscarpentry.com/2011/...ble-table-saw/

Jullie moeten mij maar niet kwalijk nemen maar ik ben niet zo duidelijk in mijn vraagstelling geweest voor de duidelijkheid ik zoek een tafelzaag
    nieuw of gebruikt die uiterst precies zaagt.
    Ik heb interesse in de DeWalt 745 vanwege zijn gewicht en precisie in het zagen (volgens de verkoper )maar is geen must.
    Aangezien ik sinds kort belangstelling heb in houtbewerking ben ik een volkomen leek op dat gebied en wil ik niet alleen afgaan op het advies
    van een verkoper.
    Ik hoop via deze site een goed en onafhankelijk advies te krijgen.
    Met dank aan degene die al op mijn vraag gereageerd hebben
    Pieter30

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Beste Pieter,

Weet je al wat voor objecten je wil gaan maken?
    Daarvan hangt het best wel af wat voor zaag je nodig hebt.
    Ga je plaatmateriaal verwerken, of vooral massief hout?
    Hoe groot worden de dingen die je gaat maken? Bijv. bijzettafeltje, kinderspeelgoed, of ook een hele keuken, kast met inrichting of bed?
    Je zou ook aan een Inca zaagtafel kunnen denken. Die zijn al wat ouder, maar Zwitsers precies. Ze komen regelmatig voorbij op marktplaats. Maar, ga je bijv. stammen verzagen tot planken, of hout herzagen, dan kan je bijv. ook aan een lintzaag denken. Als je vooral platen mdf/multiplex gaat verwerken dan is een invalzaag weer het overwegen waard. Zo'n advies is dus niet in zijn algemeenheid te geven, ieder type zaag heeft z'n toepassingsgebied, en prijs en kwaliteit (precisie) hebben ook veel met elkaar te maken.

Groet, Karel

Karel bedankt voor je reactie. De bedoeling is voornamelijk het zagen van hardhout.
    Geen grote objecten maar b.v een snijplank bestaande uit verschillende houtsoorten
    een plantenbak,een bijzettafeltje enz. mijn budget is ongeveer 500 euro

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...Page=mympBuyer

Prachtige machine, gaat nog 100 jaar mee, nauwkeurig en handzaam. Pennenbankje is natuurlijk ook nooit weg.

Succes!!

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Zeg Heckemann, doet es ff normaal Hier zitten we niet op te wachten hoor... Ik ben al op dat ding aan het bieden.

Overigens zonder dollen, ik krijg niet de indruk dat De Inca de zaag is die Pieter30 zoekt.

Wat die zoekt is me overigens ook niet helemaal duidelijk. Een verkoper heeft gezegd dat de Dewalt precies zaagt. Maar wat is dan precies? Wat voor de timmerman op de bouw precies is is voor de meubelmaker totaal niet precies... Daarbij, ik moet de eerste verkoper nog tegenkomen die zegt dat zijn zaag matig zaagt...

Overigens....

Zijn er hier nog forummers die hierop aan het bieden zijn ?
    Laatst gewijzigd door gompy58; 03-02-14 om 21:04.

Forum Rechten