Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Esdoorn sokkel

Esdoorn sokkel

Bij de "housewarming party" van mijn huis heb ik van vrienden en familie een gezamelijk cadeau gekregen, een terracotta beeld van een vrouwenfiguur. Nu moet je vrouwen altijd zoveel mogelijk op een voetstuk plaatsen, dat is goed voor ze (en uiteindelijk ook voor jou, de man...).
    Daarom heb ik een sokkel voor het beeld gemaakt, uit restjes hard maple die ik over had van de 4 cm dikke treden waarmee ik de betonnen trap bekleed heb. Het doet denken aan een slagers hakblok:
    image.jpg
    Omdat het beeld behoorlijk zwaar is, heb ik de sokkel ook verzwaard door er een paar blokken basalt in te verstoppen:
    image.jpg
    Om het grondvlak -en daarmee de stabiliteit- te vergroten heb ik er een rvs voetplaat onder geschroefd:
    image.jpg
    Na het schuren en olieën even gekeken hoe ze kwam te staan:
    image.jpg
    Voor de zekerheid heb ik nog een paar stokken in de sokkel gelijmd, die in het (holle) beeld verdwijnen, en haar tegen omstoten moeten behoeden:
    image.jpg
    Ze staat nu bij de trap waar het sokkelhout van afkomstig is:
    image.jpg
    Ik noem haar "Dushi"...
    image.jpg
    Hout Moet...

Nu moet je vrouwen altijd zoveel mogelijk op een voetstuk plaatsen, dat is goed voor ze (en uiteindelijk ook voor jou, de man...).
    Hear hear !

Prachtig geworden. 't Lijkt zo eenvoudig, maar als ik het goed bekijk hebben hier aardig wat uurtjes in gezeten... toch
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Hi Ekko, tja, de uren heb ik niet bijgehouden, het was vooral een puzzel om uit te komen met de stukjes hout die ik nog over had...
    Dank voor je belangstelling! Groet, Jaap (bri)
    Hout Moet...

Mooi beeld zeg! Mooie sokkel ook.

Ik vind hem mooi. Als het resultaat er is zijn de uren niet meer belangrijk.

Dank je! Het beeld vonden we in galerie "Meander" in Zevenaar, terugkomend van een sneeuwvakantie in Sauerland. Het was echt een "lucky shot". De maakster ken ik niet, maar ze heet Sjannie Bouman. Groet, JaapBri
    Hout Moet...

Ik vind hem mooi. Als het resultaat er is zijn de uren niet meer belangrijk.
    En zo is het !!!
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

geslaagde combo

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Die kopse bovenkant doet het echt, anders had je de kans dat het zou lijken op een stel gelamelleerde platen uit de IKEA.

Ha, ja! Ik vond die kopse bovenkant ook zó leuk, dat het bijna zonde was om er een beeld op te zetten...
    Hout Moet...

Forum Rechten