wat voor stekker is dit?

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
20140202_121952.jpg
20140202_122252.jpg
20140202_122227.jpg
20140202_122303.jpg
een kennis van mij deed deze stekker weg.
1. wat is het voor stekker?
2. waar wordt het voor gebruikt?
3. heeft het nog een waarde?

ik heb totaal 5x de stekker van de foto en 1 x en soort contact om op de muur te bevestigen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Cee contrastekker 3 polig + aarde. Bedoelt voor krachtstroom. Er zit een sticker op van de technische unie. Meestal voer je hiermee de spanning aan naar een stationaire machine of als verlengsnoer.
 
Laatst bewerkt:

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Hoi Paulo,

Dit is een drie fase stekker met uiteraard aarde. Er is geen massa of nulleider. geschikt voor 380V. Prima voor motoren en zo. Een nul kun je alleen krijgen door de drie wikkelingen samen te knopen en de andere zijde van de wikkelingen met een fase. (de belasting moet natuurlijk wel gelijk zijn in de drie fase (een motor dus)) Leuk voor een zware draaibank, zaag enz.....
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Heren een stekker of steker heeft uitwendige pennen. Een contrastekker of koppelcontactstop heeft bussen. Verwisseling of verkeerde benamingen kunnen misverstanden geven.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Ik vraag me af of we hier bedrijfskortingen moeten gaan ventileren. Deze kortingen worden slechts op een paar hardlopers van dit merk gegeven. De minder courante artikelen hebben een hele andere korting.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Dan heb je meer korting :eek:
Zelfs die internetshop is nog goedkoper als jou leverancier :D

Tuurlijk zijn kortingen afhankelijk van het artikel, dat is logisch.
Maar de prijs van die internetshop kwam al aardig in de buurt van de Technische Unie prijs, dus het blijkt maar weer hoe relatief de bruto adviesprijzen van de (groot)handel zijn.

Als ik bij de bouwmaterialenhandel of de houthandel kom moet ik ook meer betalen dan de aannemer of sommigen van de heren op Woodworking die een eigen bedrijf hebben.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Vergelijken alleen op basis van de prijs kan maar is niet voor iedereen de juiste. Ik moest eens twintig van die dingen aan snoeren zetten. Natuurlijk had onze inkoper de goedkoopste besteld maar dit prijs verschil was door de langere montage duur snel verspeeld. En inderdaad wat is een bruto prijs waard met een dergelijk hoge korting. Het antwoord is eenvoudig: er zijn nog volksstammen die alleen maar naar korting kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.