orchideeën box klaar

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
De orchideeën box is klaar. De scharnieren zijn nu naar wens. Ik heb me voor de scharnieren laten inspireren door doosjes die ik op internet heb gezien van de 19e eeuw. Ik heb massief messing scharnieren genomen en extra plaatjes messing onder de scharnier geplaatst waardoor de deksel toch op een hoek van +- 90 stopt.

Batterij van mijn camera wordt opgeladen dus alleen nog een filmpje van mijn telefoon.

[video]http://www.bramsibma.nl/wp-content/uploads/2014/02/VID-20140201-00008.mp4[/video]
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
en de foto's

P2010366.jpg


P2010367.jpg


P2010368.jpg


P2010369.jpg
 

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Knap!

Het ontwerp van de afbeelding is niet mijn smaak, maar dat doet niks af aan de bewondering voor het knappe werk. Het is inderdaad ook heel leuk dat de afbeelding op de zijkant doorloopt. Dit zal alles waarschijnlijk nog moeilijker gemaakt hebben.
Hier mag je trots op zijn hoor!
 
A

Athanor

Guest
Verhip ja zeg! Dat was me nog niet opgevallen van de scharniertjes. Kun je daar nog wat meer details over geven?

Het is een mooi geheel geworden Bram!


Fons
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik heb het idee gekregen van detail foto's van beslag wat op 19de eeuw boxen zat.
zoals dit (1870):

hygra%20(8).JPG


vooraanzicht:
hygra%20(1).JPG


Ik heb dus bij Baptist mooie massieve messing scharnieren gekocht en bij conrad een plaat 1mm dik messing. Hier stukjes uitgezaagd op maat gemaakt en ruime gaten geboord zodat ze niet in de weg zouden zitten voor de schroeven. Beetje polijsten en onder de schanieren leggen voor bevestiging. Geen hogere raket wetenschap, maar vond het wel een leuke variant op de quadrant scharnieren ed.

Bram
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.