Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

orchideeŽn box klaar

De orchideeŽn box is klaar. De scharnieren zijn nu naar wens. Ik heb me voor de scharnieren laten inspireren door doosjes die ik op internet heb gezien van de 19e eeuw. Ik heb massief messing scharnieren genomen en extra plaatjes messing onder de scharnier geplaatst waardoor de deksel toch op een hoek van +- 90 stopt.

Batterij van mijn camera wordt opgeladen dus alleen nog een filmpje van mijn telefoon.

http://www.bramsibma.nl/wp-content/u...0201-00008.mp4

Zo Bram, dat heb je heel mooi/strak gemaakt, ook leuk dat de afbeelding door loopt in de zijkant.

Knap!

Het ontwerp van de afbeelding is niet mijn smaak, maar dat doet niks af aan de bewondering voor het knappe werk. Het is inderdaad ook heel leuk dat de afbeelding op de zijkant doorloopt. Dit zal alles waarschijnlijk nog moeilijker gemaakt hebben.
    Hier mag je trots op zijn hoor!

Dat is een mooi kistje geworden. Om zo gestopte scharniertjes te maken had ik nog nooit gezien. Slimme manier!

Athanor
    Guest
    Verhip ja zeg! Dat was me nog niet opgevallen van de scharniertjes. Kun je daar nog wat meer details over geven?

Het is een mooi geheel geworden Bram!

Fons

Ik heb het idee gekregen van detail foto's van beslag wat op 19de eeuw boxen zat.
    zoals dit (1870):

vooraanzicht:

Ik heb dus bij Baptist mooie massieve messing scharnieren gekocht en bij conrad een plaat 1mm dik messing. Hier stukjes uitgezaagd op maat gemaakt en ruime gaten geboord zodat ze niet in de weg zouden zitten voor de schroeven. Beetje polijsten en onder de schanieren leggen voor bevestiging. Geen hogere raket wetenschap, maar vond het wel een leuke variant op de quadrant scharnieren ed.

Bram

Super gestyleerd

Mooi gemaakt. Creatieve oplossing met de scharnieren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Geweldig mooi en een goeie tip van die scharnieren, ga ik zeker eens proberen.

Forum Rechten